۱۳۹۴ مرداد ۷, چهارشنبه

عدم درمان زندانی سیاسی هموطن بلوچ در شرایط حاد جسمی در زندان زاهدان


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » زندانی سیاسی و فعال حقوق بشر هموطن بلوچ   ایوب (ناصر) ریگی که در شرایط حاد جسمی است با عدم درمان  و یک جنگ روانی غیر انسانی مواجه می باشد.

 زندانی سیاسی و فعال حقوق بشر هموطن بلوچ ایوب ( ناصر ) ریگی پس از بازگردانده شدن از تبعید در زندان زابل که بیش از ۱ سال  به طول انجامید  بلافاصله به سلولهای انفرادی بند قرنطینه زندان زاهدان منتقل شد . این زندانی سیاسی در قرنطینه زندان زاهدان دائما تحت فشارها ، جنگ روانی و تهدیدات خسروی رئیس زندان زاهدان و غلامی رئیس اطلاعات زندان  زاهدان مبنی بر اینکه قصد اجرای حکم ضدبشری اعدام وی را دارند قرار داشت . این تهدیدات بصورت روزانه توسط این ۲ فرد صورت می گرفت. او ۲۳ روز در سلولهای انفرادی بند قرنطینه زندان زاهدان تحت تهدید به اجرای حکم ضدبشری اعدام  و عدم درمان قرار داشت.
 او در اثر شکنجه های غیر انسانی و وحشیانه در زندان زابل که توسط شخص بابایی رئیس سازمان زندانهای استان سیستان و بلوچستان و پهلوانی رئیس اطلاعات سازمانهای زندانهای  استان سیستان و بلوچستان صورت می گرفت دچار آسیب شدید در ناحیه سینه و کلیه به صورت خونریزی کلیوی ، سرفه های شدید و بالا آوردن خون شده است . او در طی این مدت بیش از ۱۶ کیلو دچار کاهش وزن شده است.
علیرغم گذشت ماه ها از بیماری حاد و دردهای شدید و طاقت فرسا ، بازجویان وزارت اطلاعات و زندانبانان از درمان وی خوداری می کنند و به وی می گویند ما می خواهیم تو را اعدام کنیم و نه درمان  .
زندانی سیاسی ایوب ( ناصر ) ریگی  پس از ۲۳ روز نگهداری در سلولهای انفرادی به بند ۶ زندان زاهدان منتقل  و در کنار زندانیان عادی معتاد و خطرناک نگهداری می شود  و از انتقال وی به بندی که زندانیان سیاسی در آن محبوس هستند ممانعت می کنند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، اعمال شکنجه های غیر انسانی که منجر به آسیب دیدگی شدید در ناحیه قفسه سینه و کلیه این زندانی سیاسی گردیده است و عدم درمان وی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای و سایر آخوندهای همدست وی به شورای امنیت سازمان ملل متحد است.
  
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۷ مرداد ماه   ۹۴برابر با۲۹ ژولای ۲۰۱۵

 گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل




www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: