۱۳۹۴ مرداد ۵, دوشنبه

اعتصاب غذای یک زندانی سیاسی در زندان مرکزی ارومیه در اعتراض به عدم درمان


بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » اعتصاب غذای یک زندانی سیاسی در زندان مرکزی ارومیه در اعتراض به عدم رسیدگی پزشکی.
روز دوشنبه ۵ مرداد ماه زندانی سیاسی علی محمدی مقدم اهل کرمانشاه  که به حکم سنگین و غیر انسانی   ۲۲ سال زندان در تبعید  محکوم شده است و در بند زندانیان سیاسی زندان مرکزی ارومیه زندانی است در اعتراض به عدم درمان دست به اعتصاب غذا زد.این زندانی سیاسی  مدتهاست که از بیماری  رنج می برد و حتی  پزشک قانونی اعلام نموده است که قادر به تحمل حبس نمی باشد  اما زندانبانان ولی فقیه نه تنها به خواست پزشک قانونی عمل نمی کنند بلکه این زندانی بی دفاع را از درمان محروم نموده اند وبجای رسیدگی به خواسته های به حق این زندانی بلافاصله پس ازشروع اعتصاب غذا، او را به بند قرنطینه زندان مرکزی ارومیه منتقل نمودند که دارای شرایطی سخت و غیر انسانی است.
از طرفی دیگر روز یکشنبه ۴ مرداد ماه زندانی سیاسی یوسف کاک ممی به شعبه ۶ بازپرسی دادگاهزانقلاب برده شد و قرار وثیقه که در پرونده او قید شده بود را  به قرار بازداشت تبدیل نمودند. بازپرس نامبرده با برخوردهای وحشیانه و غیر انسانی و عربده کشی خطاب به این زندانی سیاسی گفت : که تو محاربی و باید اعدام می شدی.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، عدم درمان زندانیان سیاسی  که  ناچار به اعتصاب غذا می شوند را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی برای پایان دادن به شرایط قرون وسطایی و غیر انسانی در زندانهای ولی فقیه آخوند علی خامنه ای خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای و سایر آخوندهای همدست وی به شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۶ مرداد ماه ۹۴برابر با ۲۷ ژولای ۲۰۱۵

 گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل




www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: