۱۳۹۴ تیر ۳۱, چهارشنبه

یورش وحشیانه به معلمین و دستگیری تعداد کثیری از آنها را محکوم می کنیم


بنا به گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » صبح امروزمعلمین سراسر کشور در یک فراخوان از پیش منتشر شده به منظور آزادی همکاران بازداشت شده خود قصد تجمع در مقابل مجلس را داشتند که مورد یورش وحشیانه نیروهای سرکوبگر رژیم ولی فقیه قرار گرفته و دهها تن دستگیر شدند.
صبح امروز چهارشنبه ۳۱ تیرماه تعداد زیادی ازمعلمین سراسر کشور طی فراخوانی که در روزهای گذشته منتشر کرده بودند به سوی تهران حرکت کردند و زمانی که قصد تجمع در مقابل مجلس را داشتند نیروهای سرکوبگر رژیم ولی فقیه ضمن حضور درایستگاههای مترو و خیابانهای منتهی به مجلس ، همزمان با برخوردهای وحشیانه و غیر انسانی تعداد کثیری از معلمین را بازداشت کردند.

علیرغم اقدامات وحشیانه و دستگیری معلمین گفته می شود که جمع کثیری از معلمین سراسر کشوردر مقابل مجلس تجمع واعتراض نموده و برخواسته های خود پافشاری کردند.

این اقدامات سرکوبگرانه در حالی صورت می گیرد که رژیم ولی فقیه آخوند علی خلامنه ای زهر اتمی را نوشیده و برای ایجاد فضای رعب و وحشت در جامعه بی مهابا اقدام به سرکوب معلمین ، کارگران و مردم ایران می نماید.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ضمن حمایت از خواسته های به حق معلمین ایران خواستار آزادی بلادرنگ تمامی دستگیرشدگان امروز و معلمین زندانی است و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات لازم برای آزادی بدون قید و شرط معلمین دستگیر شده و رسیدگی به خواسته های آنان است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۳۱ تیر ۹۴برابر با۲۲ ژولای۲۰۱۵
 گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل




www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: