۱۳۹۴ تیر ۲۸, یکشنبه

شکنجه های وحشیانه و غیر انسانی منجر به خودکشی ۲ زندانی در زندان زاهدان گردید

 
بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » شکنجه های وحشیانه و رفتارهای قرون وسطایی با زندانیان بی دفاع در سلولهای انفرادی بند قرنطینه شکنجه گاه زندان زاهدان منجر به خودکشی ۲ زندانی در این زندان گردید.
روز جمعه ۲۶ تیرماه زندانی مهرداد کارازهی ۳۲ ساله از جوانان ایرانشهر که به مدت ۳ ماه در سلولهای انفرادی بند قرنطینه ،شکنجه گاه  زندان زاهدان زندانی بود وهمچنین زندانی محمد ناروئی ۱۹ ساله روز شنبه ۲۷ تیر ماه دقیقا روز عید فطر  اقدام به خودکشی نمود ند که محمد نارویی  به بیمارستانی در خارج از زندان منتقل شد.
 زندانی سالمند  دیگری به نام نعمت فتحی حدودا ۶۵ ساله  که از مجروحان شیمیایی جنگ ایران و عراق است و ۶۰ در صد معلول می باشد و برادر وی نیز از کشته شدگان جنگ می باشد مدت طولانی است که در بند قرنطینه شکنجه گاه زندان زاهدان بسر می برد و در اثر شکنجه جسمی پای وی دچار زخم عمیق شده و  در حال خونریزی است . اما این زندانی سالمند و زخمی که در شرایط حاد جسمی بسر می برد به حال خود در این شکنجه گاه رها شده است. زندانی نعمت فتحی به دلیل اینکه در یک برنامه تلویزیونی که کانال ۲ رژیم ولی فقیه از زندان تهیه می کرد مصاحبه کرده و خطاب به آنها گفته بود : بسه دیگه  از جنایت و دروغگویی و شیادی دست بردارید و اینقدر به مردم دروغ در تلویزیونتان نگویید،او بیش از ۳ هفته می باشد که در سلولهای انفرادی بسر می برد .
علاوه بر او تعدتد زیادی از زندانیان در سلولهای انفرادی بند قرنطینه شکنجه گاه زندان زاهدان زندانی هستند که بعضی از آنها ۶ ماه است که در آنجا نگهداری می شوند.
شکنجه های غیر انسانی و قرون وسطایی مستقیما زیر نظر و به دستور خسروی رئیس زندان و  مرتضی پیری معاون زندان صورت می گیرید و ۲ پاسدار بند به نام های علیزاده و کوچکی شکنجه های وحشیانه را علیه زندانیان به اجرا در می آورند.
از طرفی دیگر زندانبانان ولی فقیه در این زندان  زندانیان را تحت فشار قرار داده اند که باید مبلغ ۵۰ هزار تومان برای خرید لباس رسمی زندان بپردازند و همچنین مبالغ هنگفتی به منظور خرید چوب  نئوپان برای معدود تختهای موجود در سلولها بپردازند . زندانبان ولی فقیه بطور مستمر از زندانیان تحت عنوان خرید کالاهای تاسیساتی و تعمیری زندان . مبالغ هنگفتی اخاذی می کنند . زندانیان اکثرا از اقشار فقیر و تهدست جامعه هستند و حتی قادر به خرید مواد غذایی در زندان نیستند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، انتقال و شکنجه های وحشیانه و قرون وسطایی زندانیان بی دفاع توسط زندانبانان ولی فقیه ملا علی خامنه ای در بند قرنطینه شکنجه گاه  زندان زاهدان که برای زندانیان راهی بجز خودکشی باقی نمی گذارد را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت در ایران توسط ملا علی خامنه ای و سایر ملاهای همدست وی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت وی  به شورای امنیت سازمان ملل متحد است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۸تیر ۹۴برابر با۱۹ ژولای۲۰۱۵
 گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل




www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: