۱۳۹۳ مرداد ۹, پنجشنبه

عدم درمان ،منجر به مرگ یک زندانی بی دفاع در اردگاه های مرگ ولی فقیه شد


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران»عدم درمان یک زندانی بی دفاع پس از تحمل دردهای  طاقت فرسا بدون درمان در سلول خود جان سپرد.
روز چهارشنبه ۸ مرداد ماه زندانی مهدی مهین فیل ۳۰ ساله  که بیش از ۲ سال در سالن ۱۰ زندان مرکزی کرج زندانی بود در اثر ابتلا  به بیماری ساده آسم  وبه دلیل عدم درمان در سلول خود در مقابل  چشمان بهت زده و بی دفاع  همبندیانش و علیرغم تقاضای مستمر کمک از زندانبانان ولی فقیه جان سپرد.
زندانبانان ولی فقیه در پاسخ به همبندانیان این زندانی گفتند که عید فطر است و کسی نیست که او را درمان کند و این زندانی بی دفاع اینگونه مظلومانه جان باخت.
مرگ زندانیان بی دفاع در زندانهای ولی فقیه تبدیل به یک پدیده تقریبا روزانه و معمولی  شده است علت اصلی آن   عدم درمان می باشد . زندانبانان ولی فقیه درمان زندانیان را بصورت نوبتی که گاها در بعضی از زندانها تا بیش از یک ماه طول می کشد تا نوبت زندانی فرا رسد و  به بهداری زندان اعزام شود و مورد معاینه قرار گیرد و اگر معاینه شود در اکثر مواقع باید زندانی با هزینه خود و از بیرون زندان داروی تجویز شده را تامین نماید که به لحاظ زمانی مدتی طولانی را طی می کند.
رژیم قرون وسطایی ولی فقیه آخوند علی خامنه ای زندانها را تبدیل به اردوگاه های مرگ نموده است. در اثر عدم درمان ، نبود غذای کافی و سوء تغذیه ، شرایط غیر انسانی ، ازدحام بیش از حد در سلولها ، نبود سیستم تهویه و خنک کننده ، نبود بهداشت ، شکنجه های قرون وسطایی ، ورود انبوه به عمد   مواد مخدر توسط زندانبان ولی فقیه که در آمد سرسارم آوری برای آنها دارد  به سوی مرگ و نیستی هدایت می کند. از طرفی دیگر اعدام های جمعی که پیوسته در زندانها ادامه دارد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، تبدیل شدن زندانهای ولی فقیه به اردوگاه های مرگ را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر می خواهد که بر رژیم ولی فقیه فشار وارد کند تا گزارشگر ویژه دکتر احمد شهید را در ایران بپذیرد و با حضور خویش در این اردوگاه مرگ واقعیتهای دردناک  موجود در زندانها را به جهانیان گزارش نماید.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۹مرداد ۹۳ برابر با ۳۱ ژوئیه  ۲۰۱۴

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

  

هیچ نظری موجود نیست: