۱۳۹۳ مرداد ۲, پنجشنبه

یورشهای وحشیانه به منازل خادمین کلیسا و نوکیشان مسیحی و دستگیری تعدادی از آنها


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران»  یورشهای وحشیانه  به منازل هموطنان مسیحی ، دستگیر وانتقال آنها به اداره اطلاعات.
روز شنبه ۱۴ تیر ماه حوالی ساعت ۱۰:۰۰ صبح  مأمورین وزارت اطلاعات به منزل آقای عبدالرضا علی حق نژاد معروف به ماتیاس   خادم کلیسای بندر انزلی یورش بردند و وی را به همراه با ۲ تن از میهمانانش به نام های وحید روغن گیر و سروش  دستگیر و احتمالا به اداره اطلاعات رشت منتقل کردند . علیرغم گذشت ۱۹ روز هنوز از وضعیت و شرایط او هیچ خبری در دست نیست.
خانواده وی به اداره اطلاعات و سایر ارگانهای مربوطه  مراجعه کردند ولی بازجویان  از دادن هر گونه  پاسخ  به این خانواده  خوداری می کنند و حتی به خانوده وی گفته نمی شود که او در کجا در بازداشت بسر می برد .
از طرفی دیگر ۲ تن از مهمانان آقای علی حق نژاد که از نوکیشان مسیحی و اهل شیرازمی باشند توسط اداره اطلاعات بندر انزلی به شیراز منتقل شده اند . آقای وحید روغن گیر که به دلیل نوکیش بودن به ۵ سال زندان و سروش به ۵\۲ سال زندان محکوم شده اند قرار است که محکومیت غیر انسانی و غیر قانونی خویش را در شیراز بگذرانند.

روز دوشنبه ۲۰ تیر ماه ۷ تن از مأمورین وزارت اطلاعات کرج با ۲ اتومبیل  به خانه پدری خادم کلیسا امین خاکی در کرج یورش بردند و قصد ورود به منزل آنها را داشتند اما به دلیل اینکه خانواده در مسافرت بودند  یورش و احتمالا دستگیریهای آنها ناکام ماند. فرماندهی  این یورش وحشیانه را فردی تحت نام مستعار خلج به عهده داشت . او از مسئولین وزارت اطلاعات کرج و از بازجویان و شکنجه گران نوکیشان مسیحی در استان البرز می باشد در این یورش وحشیانه ۵ مأمور زن و ۲ مأمور مرد وزارت اطلاعات کرج شرکت داشتند .
یورشهای وحشیانه و قرون وسطایی در ماه رمضان  بصورت مخفیانه  و در نقاط مختلف علیه هموطنان نوکیش مسیحی ادامه داشته و تمام تلاش مامورین وزارت بر این متمرکز است که از علنی شدن یورشها توسط خانواده های قربانیان پیشگیری کنند و کسی از آن اطلاع نیابد. خانواده ها نیز تحت فشارهای شدید قرار دارند که نباید این یورش علنی شود در غیر اینصورت خود آنها هم دستگیر و زندانی خواهند شد و یا اینکه برای عزیزانشان گران تمام خواهد شد.

یورشها  به دستورآخوند  محمود علوی وزیر اطلاعات دولت آخوند روحانی صورت می گیرد . یورشها ، دستگیری، شکنجه ، پرونده سازی علیه آحاد ملت ایران توسط شبکه ای از شکنجه گران وزارت اطلاعات ولی فقیه در نقاط مختلف کشور به اجرا در می آید.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، یورشهای وحشیانه به منازل خادمین کلیسا و نوکیشان مسیحی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر ، گزارشگران ویژه و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به سرکوب نوکیشان مسیحی در ایران است.

   فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲ مرداد ۱۳۹۳ برابر با۲۴ ژوئیه ۲۰۱۴
 
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه ادیان و مذاهب سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

www.hrdai.net
Tel.:0031620720193



طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات« فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: