۱۳۹۲ اردیبهشت ۳۰, دوشنبه

فشارهای غیر انسانی علیه فعالین زندانی حمایت از دریاچه ارومیه



بنابه گزارش ارسالی به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فشارهای غیر اسنانی و قرار دادن فعالین حمایت از دریاچه ارومیه در بند معتادین  زندان تبریز.
فعال مدنی آذری و فعال حمایت از دریاچه ارومیه عبدالله صدوقی معروف به گونتای قزل قایا به منظور تحت فشار قرار دادن وی و سایر فعالین همراه او در بند معتادین قرار داده اند و مورد اذیت و آزار زندانبانان ولی فقیه قرار دارند.
عبدالله صدوقی ۲۳ اردیبهشت ماه ۹۲  با یورش مامورین وزارت اطلاعات برای چهارمین بار دستگیر شد او پیش از این در ۲۹ شهریور ماه ۱۳۹۰ همراه با ۲۸ نفراز فعالین که در محله قوم تپه تبریز جلسه ای مبنی بر هم اندیشی به منظور جلوگیری از فاجعه  محیط زیستی خشک شدن دریاچه ارومیه تشکیل داده بودند دستگیر شدند و ۳ ماه در سلولها انفرادی بسر برد .
در حال حاضر علاوه بر عبدالله صدوقی تعدادی دیگری از فعالین حمایت از دریاچه ارومیه  در بند معتادین زندان تبریز زندانی می باشند که عبارتند از:فردین مرادپور،حسن ارک، یونس مهر علی بیک لو، لطیف حسنی و وحید شیخ بیگ لو می باشند.
آخوند علی خامنه ای ولی فقیه رژیم بطور سیستماتیک و سازمان یافته در حال نابود کردن محیط زیست  ایران است این ویرانگری  تا به حال شامل دریاچه های متعدد از جمله دریاچه ارومیه و تعداد زیادی از تالابها، جنگلها  می باشد که تاثیرات ویرانگری در درون ایران و منطقه را دارد. 
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، سیاستهای سودجویانه و ویرانگر که توسط سپاه پاسداران بکار برده می شود و منجر به نابودی محیط زیست در ایران شده است را محکوم می کند و از مراجع بین المللی و حقوق بشری خواستار دخالت برای ممانعت از ویرانگری محیط زیبست در ایران و آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی فعالین حمایت از دریاچه ارومیه است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۳۰  اردیبهشت ۹۲ برابر با ۲۰  می ۲۰۱۳


گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل


info@hrdai.net
www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: