۱۳۹۲ اردیبهشت ۲۴, سه‌شنبه

گسترش اعتصاب غذا در زندان زاهدان و تشدید فشارهای غیر انسانی علیه زندانیان سیاسی



بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » دامنه اعتصاب غذای زندانیان سیاسی در اعتراض به شرایط غیر قانونی و غیر انسانی در زندان زاهدان رو به گسترش است.
زندانی سیاسی جیهند ریگی پس از اعتصاب غذا به سلولهای انفرادی بند قرنطینه زندان مرکزی زاهدان انتقال یافت.این زندانی سیاسی نسبت به رفتارهای غیر انسانی و غیر قانونی زندانبانان ولی فقیه  اقدام به اعتصاب غذا نمود.
 پیش از این زندانی سیاسی تبعیدی ایرج محمدی اقدام به اعتصاب غذا نمود که به سلولهای انفرادی بند قرنطینه منتقل گردید. او در چهارمین روز اعتصاب غذایش بسر می برد و وضعیت جسمی وی رو به حد شدن گذاشته است.زندانبانان ولی فقیه به جای رسیدگی به خواسته های به حق او اقدام به قطع دارویهای وی کرده اند و در یک اقدام ضد انسانی به منظور تحقیر کردن این زندانی سیاسی اقدام به کوتاه کردن موی سر وی نمودند. زندانی سیاسی ایرج محمدی از بیماریهای متعددی که در اثر شکنجه های وحشیانه توسط بازجویلن  اطلاعات سپاه پاسداران به نام های رضا حسن زاده وجهانگیر نعمتی دچار شده است و تا به حال از درمان محروم می باشد رنج می برد.
زندانیان سیاسی زندان مرکزی همانگونه که قبل اعلام کرده بودند در صورت تحقق نیافتن خواسته های به حق آنها به تدریج همه آنها دست به اعتصاب غذا خواهند زد.
خواسته های زندانیان سیاسی زندان مرکزی زاهدان عبارتند از :
۱ ـ آزادی بدون قید و شرط و فوری  زندانیان سیاسی
۲ ـ تن دادن به خواسته های به حق زندانیان سیاسی که  در آیین نامه های سازمان زندانها نوشته شده است  که بیشتر برای فریب سازمانهای حقوق بشری جهان است تا عمل به آنها و تاکنون به آنها عمل نشده است که ازجمله آنها ؛(۱ـ  درمان زندانیان سیاسی، ۲ـ حق داشتن ملاقات حضوری با خانوادهای خود،۳ـ پایان دادن به تبعید زندانیان سیاسی ، ۴ـ پایان دادن به رفتارهای غیر انسانی مانند انتقال به سلول انفرادی و  شکنجه آنها ۵ ـ حق برخورداری از جیره های غذایی که در شان یک انسان میباشد ۶ـ رسیدگی به حداقل مسائل بهداشتی آنها ۷ـ حق داشتن تماس تلفنی با خانواده های خود۸ـ کاهش دادن ازدحام سلولها تا حد استاندارد جهانی و موارد متعدد دیگر)
۳ ـاعتراض به سرکوب زندانیان سیاسی در ایران و به خصوص علیه زندانیان سیاسی زندان اوین و همبستگی با اعتصابیون آن.
رفتارهای غیر انسانی علیه زندانیان سیاسی در حال اعتصاب غذا توسط غلامی رئیس اطلاعات زندان،ناروئی رئیس بازرسی زندان ، خسروی رئیس زندان و بابایی مدیر کل زندانهای استان  به اجرا در آورده می شود.این رفتارها بدستور بازجویان آخوند مصلحی از جنایتکاران علیه بشریت و منصوب آخوند علی خامنه ای در وزارت اطلاعات صورت می گیرد. 
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، عدم تن دادن به خواسته های به حق  و رفتارهای تحقیر آمیز و غیر انسانی  علیه زندانیان سیاسی در زندان مرکزی زاهدان را محکوم می کند و خواستار آزادی بدون قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی در زندانهای ولی فقیه آخوند علی خامنه ای است. 
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۴  اردیبهشت ۹۲ برابر با ۱۴  می ۲۰۱۳


گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل


info@hrdai.net
www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: