۱۳۹۵ مهر ۱۱, یکشنبه

طع چند روزه آب در زندان مرکزی زاهدان باعث ایجاد شرایط وخیم بهداشتی برای زندانیان گردید


بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی درایران»،آب زندان مرکزی زاهدان از روز پنجشنبه قطع می باشد و زندانیان این زندان در شرایط حاد بهداشتی بسر می برند.
  روز پنجشنبه ۸ مهرماه حوالی ساعت ۰۹:۰۰ صبح   آب تمام زندان مرکزی زاهدان قطع گردید پس از چندین ساعت انتظار و اعتراض زندانیان نسبت به شرایط وخیم بهداشتی ایجاد شده در زندان که بندهای آن مملو از زندانی است و در هر بند بیش از ۲۵۰ نفرزندانی جای داده اند که چندین برابر ظرفیت آن می باشد.بالاخره یکی از زندانبانان به زندانیان اعلام نمود، که پمپ زندان خراب شده است و به دلیل تعطیلات آخر هفته  قطعی آب در زندان ادامه خواهد یافت. قطعی آب در زندان تا روز یکشنبه ادامه یافت.
در طی این چند روز قطعی آب وضعیت بهداشتی زندان بسیار حاد و فشار مضاعفی علیه زندانیان ایجاد کرده بود . زندانیان در طی  روزهای قطعی آب تقریبا امکان استفاده از سرویسهای بهداشتی  را برای آنان غیر ممکن بود . بوی فاضلاب ، عدم امکان استفاده از حمام ، عدم امکان شستن ظروف غذا و موارد متعدد دیگر باعث ایجاد فشارهای طاقت فرسایی علیه زندانیان شده بود.
با اینکه زندانبانان  ولی فقیه آخوند علی خامنه ای شاهد شرایط وخیم بهداشتی بودند اما هیچ کاری برای رفع این مشکل و کاهش فشارهای زندانیان انجام نمی دادند.
روز یکشنبه  ۱۱ مهر ماه آب زندان برای مدتی کوتاه جریان داشت اما با قطع شدن ممتد مواجه بود و همچنان ادامه دارد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، قطع چند روزه آب در زندان مرکزی زاهدان که باعث ایجاد فشارهای  غیر انسانی  علیه زندانیان بی دفاع  شد را محکوم می کند.

   فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران
۱۲ مهر٩٥ برابر با ۲ اکتبر ٢٠١٦

گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:
كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ويژه سازمان ملل متحد
سازمان عفو بين الملل
Tel.:0031620720193


طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزاشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: