۱۳۹۵ مهر ۹, جمعه

مخیل کردن هموطنان عرب اهل سنت اهوازی بین پذیرش مذهب آخوندهای حکومتی و یا تحمل ۱ سال زندان بیشتر


 بنابه گزارش ارسالی به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی درایران»  دو تن از هموطنان  اهل سنت عرب اهوازی که در آستانه آزادی بودند بدلیل عدم روی آوردن به مذهب آخوندهای حکومتی محکوم به ۱ سال زندان بیشتر شدند.
  حکم دو زندانی عقیدتی عبدالحکیم  خزرجی (مروانی ) و مهدی حیدری در مهرماه سال جاری به اتمام می رسید اما قبل از به پایان رسیدن ۱ سال حبس ،چند روز پیش رئیس شعبه ۴  دادگاه انقلاب اهواز  فردی به نام شمعونی   با احضار این دو تن در دادگاه از آنها نوشتن توبه نامه و تعهد کتبی مبنی بر بازگشت  به مذهب آخوندهای حکومتی و فاصله گرفتن  از مذهب خویش یعنی اهل سنت در قبال آزادی را خواست  اما بعد از امتناع آنها از امضای تعهد کتبی و توبه نامه، قاضی شعبه ۴ دادگاه انقلاب اهواز  حکم حبس ۱ سال اضافی برای این دو زندانی عقیدتی اهل سنت عرب را صادر نمود.
لازم به یادآوری است که  زندانیان عقیدتی عبدالحکیم خزرجی  (مروانی ) ۲۶ ساله و مهدی حیدری ۳۲ ساله از اهالی منطقه ملاشیه جنوب شهر اهواز در اوائل  زمستان ۱۳۹۴ بدلیل فعالیتهای مذهبی و ترویج  مذهب اهل سنت توسط اداره اطلاعات اهواز دستگیر شده بودند . این دو فعال مذهبی بعد از چند ماه بازداشت در بازداشتگاه اطلاعات و تحمل شکنجه های روحی و جسمی در شعبه ۴ دادگاه انقلاب اهواز محاکمه و به ۱ سال زندان محکوم شدند .
وزارت اطلاعات و قاضیهای  وابسته به آن  برای مشروعیت دادن به احکام ضدبشری علیه هموطنان اهل سنت عرب اهوازی از اتهام پیروی از  وهابیت  استفاده می نماید .
این دو فعال هم اکنون در زندان شیبان اهواز در حال گذراندن محکومیت غیر قانونی و غیر انسانی  خود هستند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،مخیل کردن هموطنان اهل سنت عرب اهوازی بین پذیرش مذهب آخوندهای حکومتی و یا تحمل یک سال زندان اضافی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگر ویژه ادیان سازمان ملل متحد خواستار دخالت برای آزادی تمامی زندانیان سیاسی عقیدتی در ایران است.

فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران
۱۰ مهر٩٥ برابر با ۳۰ سپتامبر ٢٠١٦

گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:
كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ويژه سازمان ملل متحد
سازمان عفو بين الملل
گزارشگر ویژه ادیان سازمان ملل متحد
Tel.:0031620720193

طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزاشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: