۱۳۹۵ مهر ۲۹, پنجشنبه

وضعیت جسمی حاد یک زندانی در اثر عدم درمان طولانی مدت در زندان مرکزی زاهدان


 بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» وضعیت جسمی زندانی مصطفی آزادی در زندان مرکزی زاهدان حاد می باشد اما زندانبانان زندان مرکزی زاهدان از درمان این زندانی خوداری می کنند .
زندانی مصطفی آزادی ۳۲ ساله از محکومین به اعدام از بیماریهای متعددی رنج می برد از جمله وجود شئ خارجی در چشم چپ، بیماری لوزه،دیسک گردن ،دیسک کمر و ناراحتی زانو. وی بارها به بهداری زندان جهت درمان مراجعه نموده است اما بهداری زندان به وی می گویند که قادر به درمان بیماریهای وی نیستند و وی باید در بیمارستانهای خارج از زندان درمان شود. وجود جسم خارجی در چشم چپ منجر به دردی مستمر شده است  که از زمان دستگیری آن را تحمل می کند ولی همچنان از درمان محروم است .خلیلی معاون حفاظت زندان خطاب به وی گفته است که تو محکوم به اعدام هستی چرا باید درمان بشی.این فرد عملا می گوید که زندانی باید مرگ تدریجی را بپذیرد ..
زندانی مصطفی آزادی ۲۰ تیر ماه ۱۳۸۷ در ایرانشهر دستگیر شد و به مدت ۲ سال در زندان ایرانشهر زندانی بودسپس به زندان مرکزی زاهدان منتقل گردید .او در سال ۱۳۸۸  به اتهام داشتن مواد مخدر به اعدام محکوم شد . وی در حال حاضر در بند ۴ زندان مرکزی زاهدان در شرایط حاد جسمی به حال خود رها شده است .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،عدم درمان زندانیان بی دفاع در شرایط حاد جسمی را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواهان انجام اقدامات لازم برای  پایان دادن به اعمال ضدبشری علیه زندانیان بی دفاع در زندانهای ولی فقیه آخوند علی خامنه است.

فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران
۳۰ مهر٩٥ برابر با ۲۰ اکتبر ٢٠١٦

گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:
كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ويژه سازمان ملل متحد
سازمان عفو بين الملل
Tel.:0031620720193


طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: