۱۳۹۵ مهر ۲۵, یکشنبه

یورش مامورین وزارت اطلاعات و دستگیر یکی از دختران اهل سنت در شهرستان سیرک هرمزگان


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » دستگیری یک دختر هموطن اهل سنت در شهرستان سیرک استان هرمزگان که نسبت به توهین به عقاید اهل سنت اعتراض کرده بود  و انتقال وی به نقطه ای نامعلوم .

روزچهارشنبه ۲۱ مهر ماه  مامورین وزارت اطلاعات به منزل خانواده عیسی زاده در شهرستان سیرک استان هرمزگان یورش بردند و خانم آمنه عیسی زاده ۲۱ ساله را دستگیر و به نقطه ای نامعلوم منتقل نمودند .علیرغم گذشت بیش از ۵ روز هنوزاز  وضعیت و شرایط این زندانی عقیدتی و محل بازداشت وی هیچ خبری در دست نیست.
زندانی عقیدتی خانم آمنه عیسی زاده از هموطنان اهل سنت که در مراسم روز عاشورا شرکت کرده بود شاهد و ناظر توهین آخوند روضه خوان علیه اعتقادات مذهبی اهل سنت بود که در آنجا نسبت به توهین و بی حرمتی نسبت به عقاید اهل سنت اعتراض می کند. آخوند روضه خوان ، اهل سنت را تروریست وابسته به وهابیت و داعش می خواند . پس از جر و بحث با این آخوند و عوامل وی ، آمنه عیسی زاده به منزل خودشان بازمی گردد و بعد از ۱ ساعت ماموران وزارت اطلاعات به منزل شخصی آنها یورش می برند و او را با خود به نقطه نامعلومی منتقل می کنند.
از طرفی دیگر مامورین وزارت اطلاعات خانواده این زندانی عقیدتی را تحت فشارهای روحی و غیر انسانی قرار داده اند که از انتشار خبر دستگیری فرزندشان و یا شکایت ازماموران وزارت اطلاعات خوداری کنند در غیر این صورت آنها را هم دستگیر خواهند کرد.خانواده این زندانی از زمان دستگیری فرزندشان تاکنون از وضعیت و شرایط  و محل نگهداری او هیچ خبری ندارند.
یکی از سیاستهای رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای سرکوب وحشیانه  پیروان ادیان و مذاهب در ایران است و خود وی این سیاست ضد انسانی را دنبال می کند   

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، بازداشت آمنه عیسی زاده تنها به دلیل اعتراض به توهین به  اهل سنت و اعتقادات آنها توسط ماموران وزارت اطلاعات  را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی برای پایان دادن به بازداشت و شکنجه پیروان ادیان و مذاهب و سرکوب خونین مردم ایران خواهان ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای به شورای  امنیت سازمان ملل متحد است.

فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران
۲۵ مهر٩٥ برابر با ۱۶ اکتبر ٢٠١٦

گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:
كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ويژه سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه ادیان سازمان ملل متحد
سازمان عفو بين الملل
Tel.:0031620720193

طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: