۱۳۹۵ مهر ۱۵, پنجشنبه

با یورش مامورین وزارت اطلاعات ۲ فعال فرهنگی اهواز بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل شدند


بنابه گزارش ارسالی به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران»  با یورش مامورین وزارت اطلاعات ۲ فعال فرهنگی اهوازی بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل شدند .
 طی روزهای  سه شنبه و چهارشنبه ۱۳ و ۱۴ مهر ماه مامورین وزارت اطلاعات  به منزل ۲ فعال  فرهنگی  در شهرهای اهواز و شادگان یورش بردند و آنها را دستگیر و به نقطه نامعلومی منتقل نمودند . صبح روز سه شنبه ۱۳ مهرهاه عارف نواصری از اهالی شادگان به دلیل خواندن اشعار خویش در مراسم بزرگداشت جانباختن  دو تن از جوانان عرب اهل قلعه کنعان در حومه شهر اهواز با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به نقطه نامعلومی منتقل گردید.
چهارشنبه شب ۱۴ مهر ماه نیز حوالی ساعت ۲۲:۰۰  مامورین وزارت اطلاعات به منزل فعال فرهنگی و محیط زیست عامر سیلاوی ۳۴ ساله متاهل و دارای چند فرزند یورش بردند و او را دستگیر و به نقطه نامعلومی منتقل کردند. او ساکن منطقه کوت عبدالله  کوی آریا (مجد) اهواز است این فعال فرهنگی و فعال محیط زیست تا به حال به خاطر فعالیتهای خویش چندین بار بازداشت  و هر بار با وثیقه مجددا آزاد شده است .
عامر سیلاوی یکی از فعالین محیط زیست است که در تشکیل زنجیره های انسانی در اعتراض به تغییر مسیر جریان آب رود  کارون که منجر به نابودی محیط زیست در استان خوزستان خواهد شد  فعالانه شرکت داشت. این فعال فرهنگی تلاشهای زیادی برای حفظ هویت و فرهنگ هموطنان عرب منطقه می نمود. او  از بازاریان شناخته شده می باشد که فروشگاه وی در منطقه پیچ خزامی کوت عبدالله است و لباسهای عربی می فروشد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی درایران یورش مامورین وزارت اطلاعات و دستگیری دو تن از فعالین فرهنگی و محیط زیست در شهرهای اهواز و شادگان را محکوم می کند واز کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار دخالت برای آزادی بدون قید و شرط این  فعال فرهنگی است.

   فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران
۱۵ مهر٩٥ برابر با ۶ اکتبر ٢٠١٦

گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:
كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ويژه سازمان ملل متحد
سازمان عفو بين الملل
Tel.:0031620720193


طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: