۱۳۹۵ تیر ۶, یکشنبه

دستگیری تعدادی از جوانان در شهرهای مختلف که دست به اعتراض زده بودند


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران »  دستگیری  تعدادی از جوانان  در میدان ونک که بطور خودجوش همزمان با مراسم  گرامیداشت سربازانی که در جریان تصادف کشته شدند دست به اعتراض زده بودند.
چند روز پیش توسط مردم و جوانان در میادین شهرهای مختلف و از جمله میدان ونک تهران بمنظور گرامیداشت و در اعتراض به کشته شدن سربازان تجمع هایی برگزار گردید که با یورش مامورین وزارت اطلاعات و پلیس امنیت ولی فقیه مواجه شدند و در میدان ونک تهران حداقل ۴ نفر از جوانان دستگیر شدند . اکثر آنها بعد از چند روز بازداشت در پلیس امنیت تهران آزاد شدند بجز جوانی به نام مجید حسینی نژاد حدودا ۳۰ ساله  که پس از ۲ روز بازداشت در پلیس امنیت بعد از ظهر روز یکشنبه ۶ تیر ماه به بند ۸ زندان اوین منتقل گردید و در حال حاضر در بند ۸ زندان اوین بطور بلاتکلیف در بازداشت بسر می برد.
رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای  و ماموران سرکوبگر او از هرگونه حرکت مردم وحشت زده و هراسان  است و پاسخ تجمعات و اعتراضات  مردم را با یورش و دستگیری میدهند. گزارشها حاکی از آن است که در شهرهای مختلف از جمله مشهد نیز تعدادی از جوانان دستگیر شده اند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، یورش وحشیانه ماموران سرکوبگر ولی فقیه به تجمعات و اعتراضات مردم در شهرهای مختلف و دستگیری آنها را محکوم می کند و خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی دستگیرشدگان است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۶ تیر ۱۳۹۵ برابر ۲۶ ژون  ۲۰۱۶


گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل


www.hrdai.net

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: