۱۳۹۴ مهر ۱۳, دوشنبه

بیهوش شدن زندانی سیاسی ارژنگ داودی و انتقال وی به بیمارستان


بنا به گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » زندانی سیاسی ارژنگ داودی بطور ناگهانی بیهوش و به مراکز درمانی  خارج از زندان منتقل گردید.
روز دوشنبه ۱۳ مهر ماه حوالی ساعت ۱۳:۰۰ زندانی سیاسی ارژنگ داودی در اثر دردهای شدید که در پهلوی او روی داد بیهوش گردید ، همبندیان او اقدام به انتقال وی به بهداری زندان نمودند . ولی از آنجایی که وضعیت زندانی سیاسی ارژنگ داودی حاد بود بهداری زندان  وی  را به مراکز درمانی خارج از زندان منتقل نمود .
 از لحظه انتقال وی به بیمارستان تا به حال از وضعیت و شرایط این زندانی سیاسی خبری در دست نیست .
در زندان گوهردشت کرج تا به حال چندین زندانی سیاسی از جمله آنها  زنده یاد  امیر حسین حشمت ساران،منصور رادپور ، ولی الله فیض مهدوی، افشین اسانلو و آخرین آنها فعال کارگری شاهرخ زمانی بود بطرز مشکوکی جان باختند ولی مسئولین ولی فقیه در مقابل مرگ مشکوک آنها  سکوت پیشه کرده اند و هیچ واکنشی نشان نداده اند. زندانیان سیاسی معتقدند که این مرگهای مشکوک توسط بازجویان وزارت اطلاعات برنامه ریزی و به اجرا در می آید  
زندانی سیاسی ارژنگ داودی در سال ۱۳۸۲ با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به سلولهای انفرادی وزارت اطلاعات منتقل گردید و مدتها تحت شکنجه های جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشت . زندانی سیاسی ارژنگ داودی بارها  به سلول انفرادی بازجویان وزارت اطلاعات منتقل گردید و هر بار به مدت طولانی تحت شکنجه های جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشت که منجر به صدمات جسمی و بیماریهای  مزمن در وی گردید و بازجویان وزارت اطلاعات برای تحت فشار قرار دادن وی از درمان او ممانعت می کنند.
او همچنین بارها به زندانهای بندرعباس و سایر زندانها ی کشور تبعید گردید و مورد اذیت و آزار بازجویان وزارت اطلاعات قرار گرفت. او علیرغم اینکه در زندان بسر می برد بازجویان وزارت اطلاعات اقدام به پرونده سازی علیه وی نمودند  و پرونده او را به شعبه ۱ دادگاه انقلاب  ارجاع دادند و توسط عاصف حسینی از افراد وزارت اطلاعات که تحت عنوان قاضی مشغول سرکوب زندانیان سیاسی است بدون حضور این زندانی سیاسی و وکیلش او را به اعدام محکوم نمودند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، نسبت به وضعیت حاد جسمی این زندانی سیاسی که در اثر شکنجه و فشارهای غیر انسانی دچار چنین بیماریهایی شده است  شدیدا ابراز نگرانی می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار دخالت برای آزادی تمامی زندانیان سیاسی در ایران است.
 

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۳ مهر ۹۴برابر با۰۵ اکتبر ۲۰۱۵
 گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل




www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: