۱۳۹۴ آبان ۶, چهارشنبه

انتقال دانشجوی زندانی میثاق یزدان نژاد به بند ۲۰۹ شکنجه گاه وزارت اطلاعات ولی فقیه


بنا به گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» دانشجوی زندانی  میثاق یزدان نژاد  چند  روز پیش به بهانه اعزام به بیمارستان از زندان خارج گردید ولی بازجویان وزارت اطلاعات او را به شکنجه گاه زندان اوین بند ۲۰۹ منتقل کرده اند.
روز دوشنبه  ۴ آبان ماه  دانشجوی زندانی میثاق یزدان نژاد  تحت عنوان انجام آزمایشات پزشکی از سالن ۱۲ بند ۴ زندان گوهردشت  کرج خارج گردید . به زندانیان سیاسی گفته شد که او به بیمارستان اعزام شده است.
خانواده  یزدان نژاد پس از ۲روز مراجعه  به تمامی بیمارستانهای  شهر تهران متوجه شدند که فرزندشان  به هیچیک از بیمارستانها انتقال داده نشده است . این مسئله باعث نگرانی شدید خانواده گردید.
خانواده این دانشجوی زندانی  به نهادهای مختلف سرکوبگر رژیم ولی فقیه مراجعه نمودند و خواستار مطلع شدن از محل نگهداری و وضعیت فرزندشان شدند پس از مدتها سردواندن و از جایی به جای دیگر احاله دادن نهایتا به آنها گفته شد که او به بند ۲۰۹ زندان اوین شکنجه گاه وزارت اطلاعات منتقل شده است.
دانشجوی زندانی میثاق یزدان نژاد قبل از دستگیری در رشته مترجمی دانشگاه پیام نور مشغول به تحصیل بود که در ۱۹ شهریور ماه ۱۳۸۶ با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به بند ۲۰۹ شکنجه گاه وزارت اطلاعات منتقل گردید و چندین ماه تحت شکنجه جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشت . سپس توسط صلواتی رئیس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب  معروف به قاضی مرگ و دادگاه انقلاب شهر ری به ۱۳ سال حبس محکوم شد. او وارد  ـ مین ۹ سال حبس خود شده است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،انتقال دانشجوی زندانی  به شکنجه گاه وزارت اطلاعات به منظور شکنجه جسمی و روحی وی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدام عاجل برای پایان دادن به شکنجه و اذیت و آزار زندانیان سیاسی و آزادی بدون قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی در ایران است .

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۷ آبان ۹۴برابر با۲۸ اکتبر ۲۰۱۵
 گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل




www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: