۱۳۹۴ مهر ۱۹, یکشنبه

ترور یک هموطن بلوچ در حومه زاهدان توسط سپاه پاسداران ولی فقیه


بنا به گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران »  یکی از هموطنان بلوچ توسط اطلاعات سپاه پاسداران در یکی از روستاهای زاهدان ترور شد و در دم جان باخت .
پنجشنبه ۹ مهر ماه یکی از هموطنان بلوچ  بنام بهارخان شه بخش معروف به چنگیز از اهالی روستای گله بید از توابع زاهدان حوالی ساعت ۱۲ ظهر در حالی که با موتور سکلیت در حال تردد بود توسط  سپاه پاسداران به رگبار گلوله بسته شد و در دم جان باخت.
 پس از ترور این هموطن بلوچ که از مخالفین رژیم ولی فقیه می باشد. اطلاعات سپاه پاسداران به منزل آنها یورش برد و فرزند او را به نام ابوبکر شه بخش را دستگیر و به مدت ۳ روز در سلولهای انفرادی  اطلاعات سپاه زاهدان مورد اذیت و آزار بازجویان اطلاعات سپاه قرار گرفت .
ترور و قتل و اعدام هموطنان بلوچ بطور مستمر توسط نیروهای سرکوبگر ولی فقیه در نقاط مختلف استان سیستان و بلوچستان به اجرا در می آید. 

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، قتل و ترور و اعدام در زندان هموطنان بلوچ را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر برای مراجع بین المللی برای پایان دادن به ترور ، اعدام و شکنجه مردم ایران خواهان ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای و آخوندهای همدست وی که درایران و منطقه مرتکب جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی شده اند به شورای امنیت سازمان ملل متحد است .

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۹ مهر ۹۴برابر با۱۱ اکتبر ۲۰۱۵
 گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل




www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: