۱۳۹۴ خرداد ۱۷, یکشنبه

نهمین روزاعتصاب غذای زندانی سیاسی علیرضا رسولی در اعتراض به عدم درمان

بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» اعتصاب غذای زندانی سیاسی علیرضا رسولی در اعتراض به عدم درمان خویش و پایان دادن به فشارهای غیر انسانی بازجویان وزارت اطلاعات وارد نهمین روز خود گردید.
 وضعیت و شرایط زندانی سیاسی علیرضا رسولی در نهمین روز اعتصاب غذا حاد می باشد . او از ناراحتی های مانند سردرد، سرگیجه ، افت فشار خون ،حالت ضعف وکلیه درد رنج می برد . او همچنین در طی چند روز دچار کاهش وزن شده است.
از طرفی دیگری فشارها ، رفتارهای غیر انسانی و محدودیتها به دستور بازجویان وزارت اطلاعات شدت یافته است. فشارها و اذیت و آزارها و محدودیتها توسط فردی به نام حسین پور رئیس زندان مهاباد  علیه این زندانی سیاسی به اجرا گذاشته می شود.
زندانی سیاسی علیرضا رسولی از بیماری سرطان لکن رنج می برد اما بازجویان وزارت اطلاعات این بیماری را به عنوان اهرم فشار علیه این زندانی سیاسی بکار می برند و با عدم درمان وی سعی دارند که او را تحت فشارهای غیر انسانی قرار دهند . او می بایست ابتدا مورد آزمایش قرار گیرد و سپس به درمان وی بپردازند اما تا به حال هیکدام از این ۲ مرحله انجام نشده است. یکی از پاهای او در اثر سرطان کوتاه تر از دیگری است و در مرحله اول می بایست حداقل کفش طبی داشته باشد.او می بایست کف خواب نباش و بر روی تخت استراحت کند تا از شدت درد بکاهد و مهمترین مسئله دادن داروهای تسکین دهنده تا دردهای طاقت فرسای  را بکاهد.
پیش از این زندانی سیاسی علیرضا رسولی در اعتراض به عدم درمان بیماری سرطان ۲ بار دست به اعتصاب غذا زده بود .بار دوم اعتصاب غذای وی به مدت ۴۹ روز به طول انجامید و با وعده اینکه او را درمان خواهند کرد به اعتصاب غذای خویش پایان داد اما بازجویان وزارت اطلاعات ولی فقیه او را به زندان مهاباد تبعید و همچنان بدون درمان وی  را به حال خود رها کرده  و بطوردائم  تحت فشارها ، اذیت و آزار مامورین وزارت اطلاعات قرار دارد.
 لازم به یادآوری است که زندانی سیاسی علیرضا رسولی بدلیل تحصن در مقابل اداره آموزش و پرورش به دنبال آتش سوزی در مدرسه شین آباد بازداشت و به ۳ سال و نیم حبس محکوم شد و در طی این مدت با وجود بیماری سرطان در زندانهای ارومیه و مهاباد تحت فشار و بدون هر گونه درمان بوده است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،عدم درمان این زندانی سیاسی مبتلا به سرطان لگن که از دردهای طاقت فرسا رنج می بود،بمنظور زجرکش کردن وی و وسوق دادن او به سوی اعتصاب غذا را محکوم می کند  و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواهان دخالت فوری به منظور درمان زندانی سیاسی علیرضا رسولی و یا دادن اجازه به خانواده این زندانی که خود اقدام به درمان فرزندش در یکی از بیمارستانها نمایند ،است . 

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۷ خرداد ۹۴برابر با۷ ژوئن ۲۰۱۵
 گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل


www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: