۱۳۹۴ تیر ۱, دوشنبه

شیوع بیماریهای ویروسی و قارچی در زندان مرکزی زاهدان

 
بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» شیوع  بیماریهای ویروسی و قارچی در بندهای مختلف زندان مرکزی زاهدان و عدم درمانها مبتلایان به این بیماریها.
از چندین هفته پیش بیماری قارچی طاسی و کچلی در بندهای ۳،۵،۷ و ۸ زندان مرکزی زاهدان شیوع یافته است و رو به گسترش می باشد بیمارانی که به بهداری زندان برای پیشگیری و درمان مراجعه می کنند به آنها گفته می شود که به دلیل هزینه بالای درمان ،بهداری زندان  آنها را درمان نمی کند و خود زندانیان باید هزینه درمان را بپردازند. از آنجایی که اکثر زندانیان از اقشار فقیر جامعه می باشند قادربه پرداخت هزینه درمان نیستند.در حال حاضر فقط در بند ۳ بیش از ۲۰ نفر به بیماری قارچی طاسی و کچلی مبتلا شده اند که اکثر آنها جوان می باشند.
از طرفی دیگر بیماری ویروسی آبله مرغان در بندهای مختلف زندان مرکزی زاهدان شیوع یافته است و هر روز بر تعداد افرادی که به بیماری آبله مرغان مبتلا می شوند افزوده می شود فقط در بند ۳ در طی چند روز گذشته نزدیک به ۴ نفر به این بیماری ویروسی مبتلا شده اند. بهداری زندان هیچ اقدام پیشگیرانه و یا درمانی را انجام نداده است و به زندانیان این پاسخ را می دهد که ما بودجه نداریم و خودتان باید هزینه درمان  را بپردازید.
همزمان با شیوع بیماریهای ویروسی و قارچی در زندان ، جانواران موذی مانند ساس در تمامی بندها رو به افزایش است .این حشره با نیش زدن باعث خارش و قرمز شدن پوست همراه با تورم و التهاب در محل نیش زدن می شود. این حشرات چنان زیاد هستند که شرایط سختی را برای زندانیان ایجاد کرده است.
همزمان با بیماریهای ویروسی و قارچی و وجود حشرات موذی زیاد در زندان،غذای زندانیان به لحاظ کمی و کیفی بسیار پایین آمده است وتنوع غذایی زندانیان تقریبا به صفر رسیده است. به عنوان مثال از شروع ماه رمضان تمامی وعده های غذایی زندانیان بادمجان می باشد.
همچنین با شروع ماه رمضان زندانبانان ولی فقیه با اخاذی از زندانیان اقدام به رنگ آمیزی سلولها نموده اند و زندانیان مجبورند تمام طی روز در گرمای طاقت فرسا در محوطه  زندان بمانند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، عدم اقدامات پیشگیرانه و درمان زندانیانی که به بیماریهای مختلف از جمله بیماریهای قارچی و ویروسی مبتلا هستند و درمان آنها را منوط به پرداخت هزینه آن توسط زندانی نمودن را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات لازم  برای پایان دادن به اعمال غیر انسانی در زندانهای ولی فقیه آخوند علی خامنه ای است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱ تیر ۹۴برابر با۲۲ ژوئن ۲۰۱۵
 گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل


www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: