۱۳۹۴ خرداد ۱۱, دوشنبه

فرخوان برای نجات جان یک زندانی سیاسی هموطن بلوچ محکوم به اعدام در زندان زابل

بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» وضعیت و شرایط جسمی زندانی سیاسی هموطن بلوچ ایوب (ناصر) ریگی در وضعیت بسیار خطرناکی است اما بازجویان وزارت اطلاعات ماه ها است که مانع درمان وی هستند .
 زندانی سیاسی هموطن بلوچ ایوب ریگی مدتها است که دچار خونریزی داخلی ،خونریزی کلیه،خونریزی بینی و اکثر موارد خون بالا می آورد،بدن وی بی حس و به سختی قادر به حرکت و ایستادن است و در طی این مدت نزدیگ به ۱۷ کیلو  از وزنش کاهش یافته است.او از دردهای شدید داخلی رنج می برد.شرایط او به حدی حاد می باشد که با کمک همبندیانش کارهای شخصی خویش را انجام می دهد.
زندانی سیاسی ایوب ریگی بارها به بهداری زندان که فاقد امکانات اولیه درمان است مراجعه نموده است اما بهیاران بهداری به وی گفته اند که به ما دستور داده شده است که شما را درمان نکنیم .
خانواده ریگی برای چندمین بار  با بابایی رئیس سازمان زندانها و پهلوانی رئیس اطلاعات زندانهای  استان دیدار کردند و از آنها خواسته اند که یا او را درمان کنند و یا به او اجازه دهند که توسط خانواده در یکی از بیمارستانها مورد معالجه قرار گیرد  اما افراد ذکر شده فوق با برخوردی و حشیانه و غیر انسانی به خانواده ریگی گفته اند: که ما میدانیم چکار باید بکنیم و به شما اجازه دخالت در این موضوع را نخواهیم داد.خانواده ریگی شدیدا نگران جان فرزندشان هستند و می گویند  که بازجویان وزارت اطلاعات و زندانبانان قصد قتل فرزندشان را دارند و الا دلیلی ندارد بعد از گذشت ماه ها و به وخامت گراییدن وضعیت جسمی او هنوز مانع درمان وی هستند.
زندانی سیاسی ایوب (ناصر) ریگی حدودا ۶ ماه پیش پس از تبعید به زندان زابل توسط بابایی  رئیس سازمان زندانهای استان و پهلوانی رئیس اطلاعات زندانهای استان سیستان و بلوچستان بطرز وحشیانه ای مورد شکنجه جسمی قرار گرفت و در آنجا بود که در اثر ضربات وارد شده به شکم، کلیه و سینه اش دچار خونریزی گردید و از آن زمان تاکنون هرگز تحت درمان قرار نگرفت.   
لازم به یادآوری است زندانی سیاسی هموطن بلوچ ایوب ریگی  پس از چند سال بلاتکلیفی در زندان مرکزی زاهدان و زابل به وی گفته شد که به اعدام محکوم شده است. او از داشتن وکیل محروم می باشد.
از طرفی دیگر وضعیت و شرایط زندان زابل به شدت غیر انسانی و قرون وسطایی است. زندانی سیاسی ایوب ناصری تنها  زندانی سیاسی است که در این زندان بصورت تبعید نگهداری می شود.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،نسبت به خطری که جان این زندانی سیاسی را تهدید می کند هشدار می دهد و تمامی شواهد حاکی از آن است که بازجویان وزارت اطلاعات و زندانبانان ولی فقیه قصد زجر کش کردن او را دارند و آنها این مسئله را چندین بار به طرق مختلف به خانواده این زندانی اعلام نموده اند. لذا از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عاجل برای نجات جان این زندانی سیاسی هموطن بلوچ در زندان زابل است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۱ خرداد ۹۴برابر با۰۱ ژوئن ۲۰۱۵
 گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل


www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: