۱۳۹۴ تیر ۲, سه‌شنبه

صدور حکم اعدام ۱۰ نفر در زندان مرکزی زاهدان


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » صدور حکم اعدام ۱۰ زندانی  در زندان مرکزی زاهدان تحت عنوان واهی مواد مخدر.
در طی روزهای اخیر ۱۰ زندانی که به مدت ۳ سال در زندان مرکزی زاهدان بصورت بلاتکلیف زندانی هستند و بعضی از آنها از بازاریهای  منطقه می باشند به اعدام محکوم شده اند . آنها به اتهام واهی داشتن مواد مخدر به اعدام محکوم شده اند در صورتیکه آنها اظهار می دارند که به هیج وجه نه مواد مخدر داشته اند و نه ربطی به آن دارند . در بین این ۱۰ نفر که  به اعدام محکوم شده اند ۲ برادر دیده می شوند . دو قاضی قوه قضاییه ولی فقیه که بازجویان وزارت اطلاعات از آنها خواسته بودند برای این ۱۰ نفر حکم اعدام صادر کنند  به دلیل  نبود هر گونه ادله ای مبنی بر صدور حکم اعدام از صدور حکم اعدام خوداری کردند و حتی گفته بودند که آنها باید آزاد شوند. بازجویان وزارت اطلاعات نهایتا پرونده این ۱۰ نفر را به شعبه ۲ دادگاه انقلاب زاهدان نزد خسروی منتقل کردند و این فرد بلافاصله در یک دادگاه نمایشی بدون حضور وکلای این ۱۰ زندانی و امکان دفاع از خود برای آنها حکم اعدام را صادر نمود.
 اسامی ۱۰ زندانی که در روزهای اخیر به اعدام محکوم  شده اند به قرار زیر می باشد:
۱ـ عبد الحمید مزارزهی  متولد سال ۱۳۵۱ ،بازاری و دارای مغازه لاستیک فروشی و ساکن ایرانشهر  .وی در تاریخ ۲۵\۲\۱۳۹۱ در خیابان توسط بازجویان وزارت اطلاعات بازداشت و ۴۰ روز درسلولهای انفرادی  اداره اطلاعات زاهدان توسط شکنجه گر وزارت اطلاعات با نام مستعار حاج داوود تحت شدیدترین شکنجه های جسمی از جمله لخت کردن وی و بستن وی به تخت معجزه ( تخت شکنجه )، تهدید وی به تجاوز ، استعمال بطری ،عریان کردن و وی را  در مقابل حمله سگهای پلیس قرار دادن، نگهداری وی با دست و پای بسته در سلولهای انفرادی  و شکنجه های  روحی قرار گرفت تا وادار به اعتراف دروغین علیه خود شود.
۲ـ غلامرسول مزارزهی متولد ۱۳۴۹ ساکن شهرستان ایرانشهر
۳ـ محمدامین عمرزهی  متولد ۱۳۵۶
۴ـ یوسف گنگوزه ای حدودا ۵۳ ساله
۵ـ رضا نارویی متولد ۱۳۶۱ ساکن شهرستان خاش
۶ـ عبدالله صلاح زهی حدودا ۳۴ ساله ساکن نیک شهر شهرستان ایرانشهر
۷ـ حسین ...۱۹ ساله
۸ـ انوشیروان عمرزهی ۳۳ ساله اهل شهرستان خاش
۹ـ ناصر عمرزهی متولد ۱۳۶۴ اهل شهرستان خاش
۱۰ـ مرادبخش بلوچی ۲۷ ساله اهل شهرستان ایرانشهر
تمامی این افراد در اداره اطلاعات زاهدان تحت شدیدترین شکنجه های جسمی و روحی قرار گرفته اند.بازجویان وزارت اطلاعات آنها را در مقابل این گزینه قرار دادند که اگر علمای اهل سنت و افراد ریش سفید منطقه  که مخالف تبعیض مذهبی وبی عدالتی  در منطقه هستند را ترور کنند آزاد می شوند و در غیر اینصورت حکم اعدام آنها صادر خواهد شد. بعد از اینکه این افراد به خواسته های وزارت اطلاعات تن نداده اند بعد از ۳ سال بلاتکلیفی در زندان زاهدان در یک دادگاه نمایشی توسط قاضی وزارت اطلاعات بنام خسروی به اعدام محکوم شده اند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران بازداشت غیر قانونی و پرونده سازی واهی برای این ۱۰ زندانی توسط بازجویان وزارت اطلاعات و تحت شکنجه جسمی و روحی قرار دادن آنها برای گرفتن اعتراف علیه خودشان و صدور حکم غیر قانونی و غیر انسانی اعدام بدون هیچ گونه مدرک تنها بدلیل اینکه این ۱۰ زندانی زیر بار خواسته بازجویان وزارت اطلاعات مبنی بر همکاری در ترور علمای اهل سنت و ریش سفیدانی که مخالف تبعیض مذهبی در استان سیستان و بلوچستان  نرفته اند را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار پایان دادن به سکوت خود در قبال کشتار و اعدام گسترده در ایران توسط رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای است و همچنین خواستار ارسال پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای و سایر آخوندهای همدست وی به شورای امنیت سازمان ملل متحد است. 
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲ تیر ۹۴برابر با۲۳ ژوئن ۲۰۱۵
 گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه اعدام سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل


www.hrdai.net
Tel.:0031620720193
طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است





هیچ نظری موجود نیست: