۱۳۹۱ بهمن ۲۱, شنبه

ترور مولوی عبدالله ریگی در زاهدان توسط سپاه پاسداران



بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» مولوی عبدالله ریگی یکی از روحانویون اهل سنت زاهدان پس از احضارهای ممتد و تهدید به مرگ توسط سپاه پاسداران ترور گردید.
مولوی عبدالله ریگی روز چهارشنبه ۱۳ بهمن ماه در خیابان انقلاب زاهدان در نزدیگی مسجدی که بنا کرده بود توسط عوامل سپاه پاسداران به قتل رسید.
مولوی عبدالله ریگی در خیابان انقلاب زاهدان اقدام به بنا  کردن  مسجدی برای اهل تسنن نموده بود.  پس از ساخت این مسجد و آماده شدن برای عبادت مردم این محل چند بار توسط اطلاعات سپاه پاسداران احضار شد و از وی خواسته شد که این مسجد که با پول مردم ساخته شده بود را تخریب کند و حق به پا کردن مسجد در این منطقه را ندارد.اما او هر بار با استدلال اینکه این مسجد برای عبادت مردم است و خانه خدا است و به کسی ضرری نمی زساند و مردم محل خواهان آن هستند و بنابه عرف مذهبی من نه قادر به تخریب آن هستم و نه چنین کاری را خواهم کرد که مورد لعن و نفرین مردم قرار گیرم.
پس از آماده شدن مسجد و حضور مردم در آن برای عبادت  دوباره او را احضار کردند و این بار اطلاعات سپاه پاسدادن علنا او را تهدید به مرگ کردند که اگر درب مسجد را نبندد او به سزای اعمالش خواهند رساند.
از طرفی دیگر آنها، حاضرین در مسجد را چندین بار با انداختن اعلامیه های چاپ شده  به درون مسجد تهدید به مرگ نمودند و از این مسئله تمامی شرکت کنندگان در مسجد از طرح اطلاعات سپاه پاسداران مطلع شدند.
یکی از شیوه های تفرقه گریانه که نماینده ولی فقیه آخوند علی خامنه ای همراه با وزارت اطلاعات و سایر نیروهای سرگوبگر در این استان پیش می برند ایجاد تفرقه و کینه ورزی بین هموطنان بلوچ و زابلی که قرنها در صلح و صمیمیت در کنار هم زندگی می کنند می باشد.آنها پاسداران ، اطلاعاتیها ،بسیج و سایر نیروهای سرکوبگر که خود را زابلی می نامند برای سرکوب هموطنان بلوچ بکار می برند و تمامی مراکز حساس و کلیدی استان در دست آنها می باشد و هموطنان بلوچ را در  محرومیت کامل و سلب حقوقشان قرار داده اند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، ترور  روحانی اهل سنت توسط اطلاعات سپاه پاسدادن  در زاهدان  را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگر ویژه خواستارارجاع پرونده جنایت علیه بشریت  ولی فقیه آخوند علی خامنه ای به مراجع کیفری بین المللی  است .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۱ بهمن ۱۳۹۱ برابر با ۰۹ فوریه۲۰۱۳
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
دبیر کل ملل متحد آقای بان کی مون
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل


info@hrdai.net
www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: