۱۳۹۱ اسفند ۸, سه‌شنبه

مرگ یک زندانی جوان در زندان زاهدان به دلیل عدم رسیدگی پزشکی



بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق و دمکراسی در ایران» عدم انتقال به بیمارستان و  رسیدگی پزشکی یک زندانی جوان وبی دفاع زندان زاهدان منجر به مرگ این زندانی گردید.
یکشنبه شب ۶ اسفند ماه زندانی مهدی نگاری ۲۷ ساله که مدتی  بصورت بلاتکلیف در بند ۲ زندان زاهدان زندانی بود وضعیت جسمی اش رو به وخامت گذاشت به حدی که پاسداربندها او را به بهداری زندان منتقل کردند.اما بهداری زندان فاقد امکانات اولیه پزشکی است و فردی که مسئول بهداری زندان است از اعضای اطلاعات زندان می باشد و فاقد دانش امداد و پزشکی است.
زندانی مهدی نگاری در حالی که دچار تشنج شدید شده بود و می بایست به یکی از بیمارستانهای خارج از زندان منتقل می شد ابراهیم یوسفی رئیس بهداری زندان از انتقال وی ممانعت کرد و حدودا ۳ ساعت بعد این زندانی بی دفاع در بهداری زندان جان باخت و فی الواقع به قتل رسانده شد.
ابراهیم یوسفی رئیس بهداری زندان با اقدامات ضد انسانی و ممانعت از درمان وانتقال زندانیان به بیمارستانهای خارج از زندان منجر به قتل چند زندانی شده است و یا اینکه زندانیان ، دچار نقض عضو و ضایعات غیر قابل جبران شده اند.
سیاست اعدام های گروهی و اعدام  زندانیان سیاسی،دستگیریهای گسترده، عدم درمان زندانیان که منجر به زجر کش کردن آنها می شود توسط آخوند علی خامنه ای از جنایتکاران علیه بشریت علیه مردم ایران و مردم منطقه گرفته می شود  این سیاست توسط آخوند صادق لاریجانی از جنایتکاران علیه بشریت که نام وی در لیست ناقضین بین المللی حقوق بشر می باشد، آخوند مصلحی وزیر اطلاعات که شکنجه گران تحت فرمان وی به منازل مردم یورش می برند و دستگیر شدگان را در شکنجه گاه های وزارت اطلاعات وادار به اعترافات دروغین نموده تا علیه آنها پرونده سازی نماید به اجرا گذاشته می شود.  
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، عدم درمان زندانیان بی دفاع که بصورت سیستماتیک در زندانهای  ولی فقیه آخوند علی خامنه ای صورت می پذیرد و تا به حال منجر به قتل تعداد بیشماری از زندانیان سیاسی شده است را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای و آخوندهای همدست وی که  در اعدام وشکنجه مردم ایران  شریک هستند به مراجع قضایی بین المللی است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۸  اسفند ۹۱ برابر با ۲۶ فوریه ۲۰۱۳


گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل



Info@hrdai.net
www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: