۱۳۹۱ بهمن ۱۶, دوشنبه

شکنجه ، پرونده سازی، زندانی کردن کارگرانی که خواهان دسترنج خود هستند



بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران»شکنجه و پرونده سازی دادگاه های ولی فقیه علیه کارگران بی دفاعی که کارفرماهایشان  حاضر به پرداخت دسترنج آنها نیستند.
زندانی محمد کسرایی ۵۶ ساله و از اهالی کرمانشاه به دلیل فصل سرما و کاهش یافتن کار ساختمانی در استان کرمانشاه به شهر  بندر عباس رفته بود و به عنوان کارگر ساختمانی برای یکی از کارفرماها مشغول به کار بود. کارفرمای مذبور از پرداخت دسترنج این کارگر خوداری می کرد و از ۹ میلیون تومان کاری که کرده بود، کارفرما فقط ۱.۵ میلیون آن را پرداخت می کند و حاضر به پرداخت بقیه دستمزد او نمی شود.
آقای کسرایی ناچار می شود برای امرار معاش خانواده اش در جایی دیگر مشغول بکار شود.اما کارفرمای مذبور علیه وی شکایت واهی می کند و با پرداخت رشوه به فردی بنام احسنی  یکی از ماموران کلانتری ۱۳ بندر عباس این کارگر بی پناه را دستگیر و به مدت ۵ روز در کلانتری تحت شکنجه های جسمی قرار می دهد تا از طلب خود صرف نظر کند اما این کارگر حاضر به گذشت از دسترنج خود نمی شود. مامور ولی فقیه برای وی پرونده سازی می کند و او را به بازپرسی شعبه ۱۰۶ دادسرای بندرعباس ارسال می کند و از آنجا او را به زندان مرکزی بندر عباس منتقل می کنند.
این کارگر بنای زحمت کش که در تاریخ ۵ دی ماه ۹۱ دستگیر شده بعد از گذشت یک ماه هنوز آثار شکنجه روی دست راستش  عیان است با کمک دستبند او را آویزان کردند و به کف پاهایش شلاق زدند .
همچنن جوان دیگری بنام امیر روان پاک ۲۹ ساله نقشه بردار در پالایشگاه بندرعباس می باشد او مبلغی را به شخص دیگری قرض می دهد. اما این فرد حاضر به بازپرداخت مبلغ به او نمی شود و با رشوه دادن به مامور کلانتری ۱۸ بندرعباس ، این جوان دستگیر و به مدت ۶ روز تحت شکنجه های جسمی از جمله جوجه کباب شدن  قرار می گیرد و پس از پرونده سازی  در  کلانتری یاد شده از سوی بازپرس شعبه ۱۰۶ روانه زندان مرکزی بندرعباس می شود و همچنان در بلاتکلیفی بسر می برد.
آخوند صادق لاریجانی منصوب و لی فقیه در قوه قضاییه  از جنایتکاران علیه بشریت که خود و برادرانش در اعدام های گروهی ، اعدام زندانیان سیاسی و کودکان نقش دارند و بنابه مدارک مستند موجود زمین خوار و سرمایه های مردم ایران را به غارت می برند.چگونه کارگرانی که برای امرار معاش خود دسترنج خود را مطالبه می کنند شکنجه و زندانی می کنند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، رشوه گیری، فساد و تباهی که توسط نیروهای سرکوبگر و دادگاه های ولی فقیه علیه مردم ایران بکار می برد و عرصه را بر آنها را تنگ کرده است را محکوم می کند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۶ بهمن ۹۱ برابر با ۰۴فوریه ۲۰۱۳



www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: