۱۳۹۱ اردیبهشت ۳, یکشنبه

تبعید یکی از زندانیان سیاسی کرد به زندان گوهردشت کرج


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" تبعید زندانی سیاسی هموطن کرد هوشنگ رضایی از اوین به زندان گوهردشت کرج
روز یکشنبه 3 اردیبهشت ماه زندانی سیاسی محکوم به اعدام هوشنگ رضایی 26 ساله از بند 350 زندان اوین به سالن 12 بند 4 زندان گوهردشت کرج تبعید گردید.
زندانی سیاسی هموطن کرد هوشنگ رضایی سال 89 با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به بند 209 زندان اوین شکنجه گاه وزارت اطلاعات منتقل گردید و برای مدت طولانی تحت شکنجه های جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشت.او سپس به بند 350 زندان اوین منتقل شد.
بازجویان وزارت اطلاعات علیه این زندانی سیاسی اقدام به پرونده سازی نمودند و آنرا به شعبۀ 15 دادگاه انقلاب فرستادند. صلواتی معروف به قاضی مرگ و رئیس این شعبه او را مورد محاکمه قرار داد و گفته می شود این زندانی سیاسی را به اعدام محکوم کرده است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، دستگیری ،شکنجه،پرونده سازی ،محکومیت و تبعید این زندانی سیاسی به زندان گوهردشت کرج را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد جهت گرفتن تصمیمات لازم اجرا می باشد.
فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران
3 فروردین 1391 برابر با 22 آپریل2012
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

http://hrdai.net
info@hrdai.net
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: