۱۳۹۱ فروردین ۲۸, دوشنبه

خوداری از حضور زندانی سیاسی علی معزی در جلسه دادگاه بدلیل غیر مشروع بودن آن


بنابه گزارش ارسالی به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" زندانی سیاسی علی معزی یکی از زندانیان سیاسی بند 350 که به دلیل شرکت در مراسم خاکسپاری جانباختۀ راه آزادی مردم ایران محسن دکمه چی در تهران بازداشت شده بود و ماهها به صورت بلاتکلیف در بازداشت موقت و غیر قانونی در بند 350 نگهداری می‌شد از حضور درجلسۀ دادگاه امتناع ورزید.
روز شنبه 19 فروردین ماه قصد انتقال زندانی سیاسی علی معزی به شعبۀ 15 دادگاه انقلاب که صلواتی معروف به قاضی مرگ ریاست این شعبه را به عهده دارد را داشتند اما او به دلیل احکام فرمایشی و نمایشی بودن دادگاه و عدم مشروعیت آن از حضور در جلسه دادگاه خودداری نمود.
پیش از این نیز محمد سیف زاده، وکیل شناخته شده و عضو هیئت موسس کانون مدافعان حقوق بشر ایران از حضور در چنین دادگاه هایی امتناع ورزیده بود.
لازم به ذکر است علی معزی که اکنون حدود 60 سال سن دارد، سابقه زندان در سال‌های 60 تا 63 و 87 تا 89 را در پرونده داشته و آخرین بار در خرداد ماه سال 90 بازداشت شده و بعد از گذراندن دوران انفرادی در بندهای 209 و 240 زندان اوین، اینک در بند 350 نگهداری می‌شود و با اتهام محاربه روبه‌رو است.
«کوششگران حقوق بشر ایران»

28 فروردین 1390


http://hrdai.net
info@hrdai.net
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: