۱۳۹۱ فروردین ۲۲, سه‌شنبه

نزدیگ به 3 ماه بی خبری از وضعیت و شرایط فعال دانشجویی


بنابه گزارش ارسالی به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" نزدیگ به 3 ماه است که از وضعیت و شرایط فعال دانشجویی آرش صادقی که در بند 209 زندان اوین زندانی است،خبری در دست نیست.
این فعال دانشجویی حدود یک ماه بعد از آزادی بار دیگر در تاریخ 25 دی ماه 90 بازداشت و به بند 209 زندان اوین منتقل شده است و تاکنون تنها یک بار چند روز پس از بازداشت اجازه یافته در یک تماس تلفنی کوتاه و کنترل شده که در حضور بازجویان وزارت اطلاعات بود با خانواده خود صحبت کند.
آرش صادقی، دانشجوی ترم 6 رشته فلسفه دانشگاه علامه طباطبایی، همچنان به صورت غیرقانونی در بازداشت به سر می‌برد و در حال حاضر حدود سه ماه است که هیچ خبری از وضعیت و شرایط وی در دست نبوده و خانواده‌اش کاملا از او بی اطلاعند و در نگرانی فزآینده ای بسر می برند.
مراجعات مکرر خانواده صادقی به مراکز مختلف برای اطلاع یافتن از وضعیت و شرایط عزیز خود تا به حال بی نتیجه بوده است.

لازم به یاد آوری است فعال دانشجویی آرش صادقی متولد 7/7/65 و دانشجوی رشته فلسفه دانشگاه علامه طباطبایی تهران است. وی اولین بار در تاریخ 18/4/88 بعد از انتخابات ریاست جمهوری و به دلیل پیامدهای برگزاری برنامه تریبون آزاد در دانشگاه‌ها بازداشت شده و تا تاریخ 18/7/88 که به قید وثیقه آزاد می‌شود. او کمتر از سه ماه بعد باز هم با بازداشتی دیگر روبه‌رو شده و این بار از تاریخ 4/10/88 تا 21/12/88 را در بازداشت می‌گذراند. اما این نیز پایانی بر بازداشت‌های سریالی او نبوده و بار دیگر در تاریخ 15/1/89 و این بار به دلیل مصاحبه با رسانه‌های خبری خارج از کشور بازداشت شده و تا تاریخ 15/7/89 در این وضعیت نگهداری می‌شود.
لازم به ذکر است در جریان یورشی دیگر به منزل آقای صادقی به منظور بازداشت وی، مادر بیمارشان دچار حمله قلبی شده که متاسفانه چهار روز بعد منجر به فوت ایشان در اوایل آذر ماه سال 89 می‌شود.
در جریان این بازداشت‌ها و بازجویی‌های پیاپی، پرونده به شعبه 26 دادگاه انقلاب تهران فرستاده شده که در این شعبه به ریاست قاضی پیرعباسی حکم به 6 سال حبس تعذیری صادر می‌شود و در ادامه در شعبه 54 دادگاه تجدید نظر، حکم به یک سال کاهش می‌یابد. به موجب این حکم، در تاریخ 11/9/89 محکومیت آرش صادقی در بند 209 زندان اوین آغاز می‌شود و به دلیل اعتصاب غذای ایشان در اعتراض به نگهداری در این بند، در تاریخ 1/10/89 وی را به بند 350 زندان اوین منتقل کرده و تا تاریخ 23/9/90 که زمان آزادی او بود در همین بند نگهداری می‌شود. این در حالی است که دوران بازداشت او جزء دوران محکومیتش به حساب نیامده و با وجود اینکه حدود یک سال بازداشت _ تقریبا برابر با میزان محکومیت _ به دلایل مختلف در پرونده مربوطه موجود بوده است اما یک سال محکومیت به صورت جداگانه لحاظ شده و وی را به صورت غیرقانونی در زندان نگه می‌دارند.
« کوششگران حقوق بشر ایران »
22 فروردین 1391

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

info@hrdai.net
http://hrdai.net/
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: