۱۳۹۰ اسفند ۲۹, دوشنبه

ابطال گروهی شناسنامه های زندانیان که در انتظار اجرای حکم ضد بشری اعدام هستند


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" ابطال گروهی شناسنامه های زندانیان عادی در انتظار اجرای حکم ضد بشری اعدام ، در دادگاه امور جنایی تهران .
از 4 هفته پیش تعداد زیادی از زندانیان عادی زندان گوهردشت کرج بصورت گروهی که گاها تا 30 نفر بودند و در روزهای متفاوت به دادگاه امور جنایی تهران برده شدند و در آنجا اقدام به ابطال شناسنامه های آنها نمودند.زندانیان فوق پس از تایید حکم ضدبشری اعدام آنها توسط دیوان عالی و به منظور اجرای حکم اعدام اقدام به ابطال شناسنامه های آنها نمودند.اکثر این زندانیان متهمان به قتل می باشند.
اسامی تعدادی از زندانیان سالن 11 بند 4 زندان گوهردشت کرج که در روزهای اخیر شناسنامه های آنها باطل شده است به قرار زیر می باشند: 1-آزاد اردوخانی فرزند سخاوت 2- عظیم تسلیمی فرزند رحمان 3- لطف الله فرامرزی فرزند بابا 4- اکبر سوریان فرزند هاشم 5- سید فرهاد ملاحسنی فرزند سید محمد 6- علیرضا افشار فرزند صفرعلی 7- رضا گزارنیا 8- فرامرز فخرایی 9-پرویز علی خانی 10- بابا ناظار جعفری فرزند بابا وک 11- مهدی خوشی 12-مهدی کمالی 13- محمود رهبر دهقان 14 محمد ولی پور گودرزی 15- اکبر نوبخت ساران 16- صابر اخوی جهانیان 17- علی سلیمانی لاسکی 18- محمود رهبر دهقان.
احکام اعدام در استان تهران توسط 3 شعیه کیفری صادر می شود که عبارتند از؛ شعبۀ 71 که رئیس آن فردی بنام عزیز محمدی است ،شعبۀ 74 رئیس آن فردی بنام تردست و شعبۀ 113 فردی به نام همت یار می باشند. این سه جنایتکار علیه بشریت از عاملین اصلی صدور احکام تعداد بیشماری از مردم در تهران می باشند.
یکی از دفتردارهای این شعب در پاسخ به سئوال ما علت ابطال شناسنامه چیست؟ چنین جواب داد: که قرار است پس از تعطیلات عید نوروز حکم اعدام آنها به اجرا در آورده شود.
ولی فقیه علی خامنه ای که تعیین کننده اصلی سیاست اعدام و سرکوب علیه مردم ایران است پس از تحریم گسترده انتصابات این رژیم و تبدیل چهارشنبه سوری جشن ملی به اعتراضات علیه رژیم وی قصد دارد که در پایان تعطیلات عید نوروز اقدام به ایجاد موج جدیدی از اعدام های گروهی به منظور ایجاد فضای رعب و وحشت نماید.تایید و صدور احکام اعدام توسط صادق لاریجانی از جنایتکاران علیه بشریت و رئیس منصوب ولی فقیه در قوۀ قضاییه می باشد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،نسبت به تدارک گسترده اعدام های گروهی که رژیم ولی فقیه در حال آماده سازی آن است هشدار می دهد و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی برای متوقف کردن موج اعدام ها در ایران خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد می باشد.
فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران
29 اسفند 1390 برابر با 19 مارس 2012
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه اعدام سازمان ملل متحد
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

info@hrdai.net
http://hrdai.net/
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: