۱۳۹۰ اسفند ۲۷, شنبه

گزارشی از وضعیت 2 زندانی سیاسی در بند 350 زندان اوین


گزارشی از آخرین وضعیت 2 زندانی سیاسی که توسط کوششگران حقوق بشر ایران جهت انتشار در در اختیار "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران " قرار داده شده است. این گزارش به وضعیت یک فعال دانشجویی با سابقه‌ی بازداشت و اکنون در حال گزران دوران محکومیت و زندانی سیاسی دیگر با سابقه زندان در دهه شصت می پردازد. متن گزارش به قرار زیر می باشد:

مصطفی نیلی :
مصطفی نیلی که متولد 1/11/58 است، اولین بار بعد از قبولی در دانشگاه قزوین در سال 81 به عنوان یک فعال دانشجویی شناخته می‌شود. همین فعالیت‌های سیاسی در حوزه دانشجویی سبب توقف تحصیل وی در سال 83 شده و او را مجبور می‌کند که تحصیل در دانشگاه قزوین را رها کند. وی که دیگر با برخوردهای رژیم جمهوری اسلامی با فعالین سیلسی کاملاً آشنا شده و در جریان روند غیرقانونی رفتار با این فعالین قرار گرفته است، بار دیگر تصمیم به تحصیل در دانشگاه می‌گیرد و این بار با انگیزه ایستادن در برابر این بی عدالتی رشته حقوق را برگزیده و با تحصیل در دانشگاه پیام نور ورامین موفق به اخذ مدرک لیسانس در این رشته می‌شود.
این وکیل جوان همانند دیگر عدالت خواهان، در جریان اعتراضات بعد از انتخابات 88 به مقابله با رژیم جمهوری اسلامی پرداخته و سرانجام در تاریخ 5/10/88 در روز تاسوعا توسط پلیس امنیت بازداشت شده و تا تاریخ 14/11/88 که به قید وثیقه آزاد می‌شود. در جریان این بازداشت پرونده‌ای با اتهامات اجتماع و تبانی و تبلیغ بر علیه نظام تشکیل و به شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی نزد قاضی بدنام صلواتی فرستاده می‌شود. در این دادگاه حکم به 3 سال و 6 ماه حبس تعذیری داده شده و دادگاه تجدید نظر در شعبه 54 نیز این حکم را به طور کامل تایید می‌کند.
مصطفی نیلی در تاریخ 27/4/90 به جمع دیگر حقوقدانان زندانی در بند 350 زندان اوین پیوسته و تا کنون بدون حتی یک روز مرخصی و یا حتی یک تماس تلفنی زندانی است و تنها راه ارتباطی خانواده با او هفته‌ای یک بار ملاقات کابینی می‌باشد.


علی معزی :
علی معزی فرزند اسماعیل و متولد 1332 در قم است. وی در رشته کشاورزی تحصیل کرده و موفق به اخذ مدرک لیسانس از دانشگاه کرج گردیده است. اما مسئله‌ای که او را از دیگر هم دانشگاهیانش متمایز می‌کند ایستادگی در برابر رژیم جمهوری اسلامی و سوابق محکومیت متعدد در ادوار مختلف است.
وی که سال‌های 60 تا 63 را به دلیل اتهام رابطه با سازمان مجاهدین خلق ایران در زندان سپری می‌کند بار دیگر سال 87 و این بار به دلیل سفر به شهر اشرف در خاک عراق به منظور دیدار با فرزندانش بازداشت شده و در ادامه محکوم به دو سال زندان می‌شود که این دوران یعنی از پاییز 87 تا پاییز 89 را در زندان گوهردشت (رجایی) کرج می‌گذراند. اما این پایان سریال بازداشت‌های علی معزی نبوده و بار دیگر در خرداد ماه سال 90 حدود 7 ماه پس از آزادی با حمله ماموران به اصطلاح امنیتی به دفتر کارش در تهران دستگیر و عکس‌های و یادداشت‌های خصوصی او نیز به عنوان مدرک ضبط می‌شود.
وی که مدت 7 ماه را در سلول‌های انفرادی بند 209 و 240 زندان اوین گذرانده است در اواسط دی ماه سال 90 به بند 350 اوین منتقل شده و هم اکنون در این بند زندانی است.
معزی 68 ساله در جریان بازجویی و بازپرسی با اتهام محاربه مواجه شده و پرونده وی با این اتهام به شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی نزد قاضی صلواتی فرستاده شده است اما زمان برگزاری جلسه دادگاه هنوز مشخص نیست.
با تشکر از تمامی دوستانی که در این راه ما را یاری کرده و می‌کنند.

کوششگران حقوق بشر ایران
اسفند 1390

http://hrdai.net
info@hrdai.net
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: