۱۳۹۱ فروردین ۱۰, پنجشنبه

حضور گسترده مردم در مراسم گرامیداشت زنده یاد محسن دکمه چی در بهشت زهرا


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"مراسم گزامیداشت اولین سالگرد شهید راه آزادی مردم ایران محسن دکمه چی با حضور گسترده خانواده ،دوستان و زندانیان سیاسی سابق،بازاریان و مردم بر آرامگاهش در بهشت زهرا برگزار گردید.
روز چهارشنبه 9 فروردین ماه مراسم گرامیداشت اولین سالگرد جانباختۀ راه آزادی مردم ایران محسن دکمه چی بر آرامگاهش برگزار گردید. مراسم حوالی ساعت 09:00 صبح آغاز شدد. ابتدا حاضرین آرامگاه او را گل باران و نسبت به او ادای احترام نمودند. سپس شمع ها را بر آرامگاهش برافروختند.
تعدادی از زندانیان سابق که در این مراسم شرکت کرده بودند. خاطرات خود را در مورد این جانباختۀ ازادی برای سایرین تشریح کردند و شخصیت مقاوم و انسانی او را ستودند آنها همچنین با آرمانهای آزادیخواهانۀ وی تجدید عهد کردند که تا رسیدن به آزادی در ایران از تلاش و کوشش لحظه ای آرام نگیرند.
در این مراسم خانواده دکمه چی ،دوستان وی ،زندانیان سابق ،بازریان و تعدادی زیادی از مردم و جوانان شرکت داشتند. تعداد شرکت کنندگان در این مراسم بیش 70 نفر تخمین زده می شد. مراسم گرامیداشت شهید راه آزادی مردم ایران تا ساعت 10:00 ادامه داشت.
لازم به آوری است جانباختۀ راه آزادی مردم ایران محسن دکمه چی از بازارایان شناخته شده بازار تهران و از زندانیان سیاسی دهه 60 می باشد. او در شهریور ماه سال 88 به اتهام کمک به خانواده زندانیان سیاسی بازداشت و در زندان به بیماری سرطان مبتلا گردید اما بدستور بازجویان وزارت اطلاعات (آخوندی بنام علوی و سعید شیخان) و عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران و از جنایتکاران علیه بشریت از درمان وی ممانعت کردند و به عمد او را زجر کش نمودند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، یاد و خاطرۀ این شهید راه آزادی مردم ایران را گرامی میدارد و یاد و خاطرۀ تمامی جانباختگان راه آزادی مردم ایران را گرامی میدارد..
فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران
10 فروردین 1391 برابر با 29 مارس 2012


info@hrdai.net
http://hrdai.net/
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: