۱۳۹۰ اسفند ۱۹, جمعه

بازجویان وزارت اطلاعات قصد انتقال زندانی سیاسی ارژنگ داودی به بند 209 زندان اوین را دارند


بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، تهدید زندانی سیاسی ارژنگ داودی مبنی بر انتقال به سلولها انفرادی بند 209 شکنجه گاه وزارت اطلاعات در زندان اوین.
روز پنجشنبه 18 اسفند ماه رئیس بند 8 زندان گوهردشت کرج معروف به بند سپاه که در دست بازجویان وزارت اطلاعات می باشد و رئیس آن فردی به نام مدرس است زندانی سیاسی ارژنگ داودی را فراخواند و به او اطلاع داد که بزودی او را به سلولهای انفرادی بند 209 شکنجه گاه وزارت اطلاعات در زندان اوین منتقل خواهند کرد.
هدف از انتقال زندانی سیاسی ارژنگ داودی به بند 209 زندان اوین، برای تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار دادن وی می باشد. او در طی مدت بیش از 8 سال زندان تا به حال بارها به سلولهای انفرادی منتقل گردید و تحت شکنجه های جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار گرفت آخرین بار در تابستان به بند 209 منتقل گردید و در اثر شکنجه های جسمی پرده گوش وی پاره گردید و هرگز او را مورد درمان قرار ندادند.
در ماه های اخیر فشارهای طاقت فرسایی علیه زندانی سیاسی ارژنگ داودی و خانواده اش وارد می شود همسر وی خانم نازنین داودی به خاطر دفاع از همسر زندانی اش دستگیر و به سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین منتقل گردید و بیش از 4 ماه تحت شکنجه های روحی ، توهین و تهدید بازجویان وزارت اطلاعات قرار گرفت و حتی او را تحت فشار قرار دادند تا از همسرش جدا گردد.
از طرفی دیگر تنها سرپناه خانواده زندانی سیاسی داودی به حکم کتبی دفتر علی خامنه ای از آنها گرفته شده است و به تملک یکی از مسئولین وزارت اطلاعات در آمده است.
فشارهای طاقت فرسا و غیر انسانی علیه این زندانی مبارز تنها به خاطر ایستادگی و کوتاه نیامدن از حقوق خود و مردم ایران می باشد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،نسبت به انتقال این زندانی سیاسی به شکنجه گاه وزارت اطلاعات بند 209 زندان اوین جهت اعمال شکنجه های جسمی و روحی علیه این زندانی سیاسی هشدار می دهد و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد جهت گرفتن تصمیمات لازم اجرا می باشد.
فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران
19 اسفند 1390 برابر با 09 مارس2012
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

http://hrdai.net
info@hrdai.net
http://hrdai.blogspot.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: