۱۳۹۱ فروردین ۷, دوشنبه

ممانعت بازجویان وزارت اطلاعات از درمان زندانیان سیاسی علی معزی


بنابه گزارش ارسالی به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" زندانی سیاسی علی معزی در وضعیت حاد جسمی و بدون درمان به حال خود رها شده است .
زندانی سیاسی علی معزی محبوس در بند 350 زندان اوین که در بلاتکلیفی بسر می برد علیرغم تشخیص و تایید بیماری‌های سرطان مثانه ، نارسایی کلیوی ، واریس، آرتروز گردن و زانو توسط پزشکان حاضر در بهداری زندان اوین و اعلام عدم وجود امکانات بهداشتی- درمانی در داخل زندان، از انتقال وی به بیمارستانی خارج از زندان که امکانات فوق را داشته باشد ممانعت به عمل می‌آورند. این در حالی است که وی هنوز محاکمه نشده و در وضعیت بازداشت و بلاتکلیفی به سر می‌برد و در نتیجه حق استفاده از مرخصی اسعلاجی به منظور درمان را ندارد.
باید یادآور شد که به دلیل عدم درمان در سال گذشته زندانیان سیاسی حسن ناهید، محسن دکمه چی و هدی رضازاده صابر در زندان‌های جمهوری اسلامی به کام مرگ کشانده شده‌اند.
لازم به ذکر است علی معزی که اکنون حدود 60 سال سن دارد، سابقه زندان در سال‌های 60 تا 63 و 87 تا 89 را در پرونده داشته و آخرین بار در خرداد ماه سال 90 بازداشت شده و بعد از گذران دوران انفرادی در بندهای 209 و 240 زندان اوین، اینک در بند 350 نگهداری می‌شود و با اتهام محاربه در انتظار محاکمه در شعبه 15 دادگاه انقلاب توسط فردی به نام صلواتی معروف به قاضی مرگ می باشد..
« کوششگران حقوق بشر ایران »
6 فرودین ماه 1390

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

info@hrdai.net
http://hrdai.net/
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: