۱۳۹۰ اسفند ۱۹, جمعه

محاکمۀ فعال سیاسی مهندس کورش زعیم در دادگاه انقلاب

بنابه گزارشات رسیده به " فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" محاکمۀ مهندس کورش زعیم از فعالین سیاسی ایران در شعبۀ 12 دادگاه انقلاب تهران.

روز چهارشنبه 17 اسفند ماه مهندس کورش زعیم عضو شورای مرکزی جبهۀ ملی ایران در شعبۀ 12 دادگاه انقلاب توسط فردی بنام قمی رئیس این شعبه مورد محاکمه قرار گرفت.

پرونده سازیهای بازجویان وزارت اطلاعات مربوط به 3 بار بازداشت این فعال ملی می باشد که در طی سالهای 85، 88 و 89 روی داده است.بازجویان وزارت اطلاعات در این پرونده سازی اتهاماتی مانند تبلیغ علیه نظام از طریق انتشار بیانیه ها،مقالات و مصاحبه های گوناگون و نیز اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور و عضویت در جبهۀ ملی ایران می باشد.
در جلسه محاکمه پس از قرائت کیفرخواست توسط نماینده دادستان ، کوروش زعیم به همراه وکیلش سید محمدعلی دادخواه به دفاع پرداخته و نهایتا جهت اخذ دفاع آخر دادخواه خواهان فرصت یک هفته ای جهت تقدیم لایحه گردید که مورد موافقت قاضی شعبه 12 قرار گرفت. رای پس از اخذ لایحه صادر خواهد شد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،مورد محاکمه قرار دادن این فعال سیاسی و نسبت دادن اتهامات دروغین به او را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار وارد کردن فشار علیه رژیم ولی فقیه برای پایان دادن به سرکوب علیه مردم ایران است.
فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران
19 اسفند 1390 برابر با 09 اکتبر 2011
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
http://hrdai.net
info@hrdai.net
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: