۱۳۹۰ خرداد ۸, یکشنبه

وضعیت سخت وطاقت فرسای زندانیان سیاسی زندان سلماس

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" زندانیان سیاسی زندان سلماس در شرایط سخت و در محیطی فاقد هرگونه امکانات اولیه انسانی نگهداری می شوند.
زندانیان سیاسی زندان سلماس در شرایطی سخت و طاقت فرسا نگهداری می شوند. آنها از داشتن حداقل امکانات اولیه انسانی محروم می باشند.وضعیت غذایی آنها به لحاض کمی و کیفی بسیار بد می باشد و به حدی بد است که زندانیان قادر به مصرف کردن آن نیستند . گوشت قرمز ،سفید و ماهی ماه ها است که از غذای آنها حذف شده است. به زندانیان به هیچ وجه میوه و سبزی داده نمی شود. بدین خاطر زندانیان از سوء تغذیه شدید رنج می برند و بدن آنها در برابر بیماریهای غیر مقاوم می باشد. وضعیت بهداشت این زندان فاجعه بار است. حشراتی موزی مانند سوسک،شپش و ساس در زندان بیداد می کند. وضعیت سرویسها و حمام آنها فاجعه بار است.
زندانیان سیاسی از درمانهای جدی محروم هستند و بیماریهای حاد آنها با تجویز قرصهای مسکن رفع و رجوع می شود.رفتار پاسداربندها و رئیس زندان با زندانیان سیاسی وحشیانه و غیر انسانی است.
برای تحت فشار قرار دادن زندانیان سیاسی آنها را به بند معتادین زندان منتقل کرده اند که شرایط این بند فاجعه بار است.نام بعضی از زندانیان سیاسی که به بند معتادن منتقل شده اند عبارتند از ؛ وحید بنی زاده محکوم به 25 سال زندان می باشد،فرهاد چالش محکوم به 10 سال زندان است،احسان توپست محکوم به 13 سال زندان می باشد و زندانیان سیاسی محی الدین امینی محکوم به 3 سال زندان است.
زندانیان سیاسی زندان سلماس از تمامی نهادها و سازمانهای حقوق بشری بین المللی برای پایان دادن به شرایط قرون وسطایی و غیر انسانی حاکم بر زندان سلماس استمداد می طلبند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،ایجاد شرایط سخت و غیر قابل تحمل و بطور مستمر تحت فشارهای غیر انسانی قرار دادن زندانیان سیاسی در ایران را محکوم می کندو از کمیسر عالی حقوق بشر ،گزارشگران ویژه سازمان ملل و تمامی مراجع بین المللی خواستار اقدام عملی برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت در زندانهای رژیم ولی فقیه علی خامنه ای در ایران است.
فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران
08 خرداد 1390 برابر با 29 می 2011
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگر ویژه شکنجه سازمان ملل متحد
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
http://hrdai.net
info@hrdai.net
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: