۱۳۹۰ اردیبهشت ۱۵, پنجشنبه

بازجویان وزارت اطلاعات مانع درمان دانشجوی زندانی حسن ترلانی هستند

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" دانشجوی زندانی حسن ترلانی از بیماری حاد جسمی رنج می برد و نیاز مبرم به عمل جراحی دارد اما بازجویان وزارت اطلاعات مانع انجام عمل جراحی و درمان وی هستند.
دانشجوی زندانی حسن ترلانی چند ماه است که از ناراحتی حاد جسمی رنج می برد و این ناراحتی حاد توام با دردهای شدید شبانه روزی همراه بوده است.علیرغم گذشت چند ماه از این ناراحتی و حاد شدن آن، پیگیریهای مستمر خود و خانواده اش برای درمان تاکنون بی نتیجه مانده است.
پدر او با طی صدها کیلومتر مسافت از تهران تا زندان مرکزی کرمان و پیگیری چند ماه تا به حال فقط موفق شده است با هزینۀ خودش امکان سنوگرافی فرزندش را عملی نماید. بیماری او تا حدودی تشخیص داده شده است. دانشجوی زندانی می بایست مدتها پیش تحت عمل جراحی قرار می گرفت.اما سربازجوی وزارت اطلاعات با نام مستعار علوی که مسئول پرونده این دانشجوی زندانی است از انجام عمل جراحی و درمان اوبا هزینۀ خانواده اش ممانعت بعمل می آورد.
عدم عمل جراحی به موقع می تواند طبعات و خطرات جدی جانی برای این دانشجوی زندانی در بر داشته باشد.
لازم به یاد آوری است دانشجوی زندانی حسن ترلانی 23 ساله که در جریان یورشهای گسترده مامورین وزارت اطلاعات در اسفند ماه 87 دستگیر شد و پس از ماه ها بازداشت در بند 209 و شکنجه های جسمی و روحی به 10 سال زندان و تبعید به زندان کرمان محکوم شد او تنها زندانی سیاسی محبوس در زندان کرمان می باشد.
سربازجوی وزارت اطلاعات با نام مستعار علوی که از جنایتکاران علیه بشریت می باشد پیش از این شیوۀ زجر کش کردن را علیه بازاری زندانی زنده یاد محسن دگمه چی بکار برد و پس از چند ماه درد جانکاه و عدم درمان نهایتا منجر به جان باختن وی شد. و به نظر می رسد که این جنایتکار علیه بشریت قصد دارد شیوۀ جنایتکاران و ضدبشری زجرکش کردن را علیه این دانشجوی زندانی بکار ببرد.این فرد و سعید شیخان سربازجوی دیگر وزارت اطلاعات که از دهۀ 60 تا به حال مشغول شکنجه های جسمی و روحی زندانیان سیاسی است ومنجر به مرگ تعداد بیشماری از زندانیان سیاسی شده است. در جریان بازجویی از زنده یادان علی صارمی ،جعفر کاظمی و حاج آقایی شخصا به آنها گفته بودند که ما حکم اعدام را برای شما تقاضا خواهیم کرد و هنگام اجرای حکم جنایتکارانه اعدام این دو جنایتکار علیه بشریت حضور داشتند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، نسبت به شرایط حاد جسمی دانشجوی زندانی حسن ترلانی و همچنین قصد ضد بشری زجرکش کردن این دانشجوی زندانی هشدار می دهد و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت در ایران خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد جهت گرفتن تصمیمات لازم اجرا می باشد.
فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران
15 اردیبهشت 1390 برابر با 05 می 2011
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
http://hrdai.net
info@hrdai.net
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: