۱۳۹۹ مرداد ۱۵, چهارشنبه

با دستور و تایید ابراهیم رئیسی جنایتکار علیه بشریت زندانی سیاسی مصطفی صالحی اعدام شد

 

بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» صبح امروز یک زندانی سیاسی در زندان دستگرد اصفهان اعدام شد و جان خویش را فدای راه آزادی مردم ایران نمود.

روز چهارشنبه ۱۵ مرداد ماه ۱۳۹۹ زندانی سیاسی مصطفی صالحی از بازداشت شدگان اعتراضات گسترده مردم ایران در دی ماه ۱۳۹۶ توسط ماموران ولی فقیه اعدام شد و جان خویش را فدای راه آزادی مردم ایران نمود.

زندانی سیاسی مصطفی صالحی در دی ماه ۱۳۹۹ در شهر کهریزسنگ نجف آباد در استان اصفهان همانند هزاران ایرانی که در شهرهای مختلف ایران علیه اعدام و سرکوب ، ظلم و ستم و بی عدالتی و فقر و سرقتهای ثروتهای ملی مردم ایران توسط آخوندها و پاسدارانشان در اعتراضات سراسری شرکت نمود و اعتراض خویش را بیان نمود. او در پایان سال ۱۳۹۷ دستگیر شد. و به اتهام به هلاکت رسیدن یک پاسدار محاکمه شد و نهایتا  در خفا بدون داشتن وکیل در یک دادگاه فرمایشی که آخوندها و پاسدارانشان گرداننده  آن هستند به اعدام محکوم شد. 

ماموران اطلاعات سپاه پاسداران که زندانی سیاسی مصطفی صالحی در اسارت آنها بود .خانواده او را تحت شدیدترین فشارها و تهدیدها قرار دادند تا اطلاعی از وضعیت فرزندشان در اختیار عموم قرار ندهند. همچنین شکنجه گران اطلاعات سپاه تروریستی پاسداران او را در سلولهای انفرادی تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار دادند.

حداقل ۱۳ نفر از اعتراض کنندگان دی ماه ۹۶ در همایون شهر (موصوم به خمینی شهر) اصفهان تحت محاکمه قرار گرفتند. ۵ نفر از آنها  به نام های مجید نظری کندری ،هادی کیانی، محمد بسطامی، مهدی صالحی قلع شاهرخی  و عباس محمدی به ۲ بار اعدام و ۵ سال زندان محکوم شدند و بقیه دستگیر شدگان اعتراضات به احکام ضدبشری زندان و شلاق محکوم شدند.

در پی قوت گرفتن احتمال اجرای حکم ضدبشری اعدام معترضین دی ما ۹۶ خانواده های آنها همراه با فعالین حقوق بشری و مردم هفته گذشته  دست به تجمع اعتراضی زدند.

فردی به نام مراد علی  نجف پور از جنایتکاران علیه بشریت و رئیس شعبه اول دادگاه کیفری ۱ اصفهان است حکم ضدبشری اعدام را علیه جانباخته راه آزادی مصطفی صالحی را صادر نمود.

اعتراضات دی ماه ۱۳۹۶ تقریبا اکثر استانها و شهرها و روستاهای ایران را فرا گرفت. ده ها نفر در خیابانها  هدف شلیگ گلوله سپاه ترویستی پاسداران قرار گرفتند و جان باختند. هزاران نفر دستگیر شدند و تعداد زیادی زیر شکنجه جانباختن که شکنجه گران اطلاعات سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات آخوندها آن را خودکشی عنوان کردند.

 

متاسفانه عدم اقدام عملی توسط سازمان ملل متحد و کمیسر عالی حقوق بشر در مورد اعدام مستمر مردم در ایران  توسط آخوندها و سپاه ترویستی پاسداران و سایر شکنجه گران ولی فقیه باعث شده است که آخوندها و پاسدارانشان به اعدام های خویش ابعاد گسترده تری بدهند. 

 

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، اعدام زندانیان سیاسی را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از دبیر کل ملل متحد، کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگر ویژه حقوق بشر در ایران می خواهد که با اقدامات عملی همانند ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوندها به شورای امنیت سازمان ملل متحد جلوی اعدام های بیشتر را بگیرد

 

 

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران 

۱۵مرداد  ۹۹ برابر با ۵اوت   ۲۰۲۰

 

گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:

دبیر کل سازمان ملل متحد

كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد

گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران

سازمان عفو بين الملل 

telegram me/hrdai

www.hrdai.net

http://hrdai.blogspot.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: