۱۳۹۹ مرداد ۱۹, یکشنبه

دادگاه ضدبشری ولایت فقیه یکی از کارگران زحمتکش نیشکر هفت تپه را به۲۲۲ ضربه شلاق محکوم کرد

  

 

بنابه گزارشات رسیده به« فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » یکی از کارگران زحمتکش نیشکر هفت تپه در یکی از دادگاه های آخوندها در شهر شوش به حکم ضدبشری ۲۲۲ ضربه شلاق محکوم شد.

 

روز یکشنبه  ۱۹ مرداد ماه ۱۳۹۹ آقای محمد رضا دبیریان از کارگران کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ شوش برگزار شد. این شعبه حکمی ضدبشری و غیر انسانی علیه این کارگر صادر نمود و او  را  به ۲۲۲ ضربه شلاق محکوم نمود.

فردی به نام بهمنی رئیس پلیس اطلاعات و امنیت شوش  که خود را  شاکی خصوصی  این کارگر زحمتکش می داند.  این فرد هم بازجو است ،هم اقدام به پرونده سازی علیه این کارگر زحمتکش نمود. این فرد از سرکوبگران معروف در شهر شوش می باشد.  

این حکم ضدبشری دادگاه آخوندها در حالی صادر می باشد که اعتصاب و اعتراض کارگران نیشکر هفت تپه ۵۶ -مین روز خود را  در گرمای طاقت فرسا  در مقابل فرمانداری شوش و در خیابانهای آن ادامه دارد. 

هدف از برگزاری این دادگاه ضدبشری و صدور حکم غیر انسانی ضربات شلاق برای یکی از کارگران کشت و صنعت نیشکر هفت تپه ایجاد فضای رعب و وحشت بین کارگران است.

اما  کارگران اعتصاب کننده نیشکر هفت تپه به این حکم ضدبشری که قصدی جز ایجاد رعب و وحشت ندارد به سخره گرفتند و در همان روز در مقابل فرمانداری شهر شوش با تجمعات اعتراضی گسترده خود  اعلام نمودند و تاکید کردند تا رسیدن به تمامی خواسته های خود به اعتراض و اعتصاب ادامه خواهند داد. 

 

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،  صدور حکم غیر انسانی ۲۲۲ ضربه شلاق برای یکی از کارگران نیشکرهفت تپه که خواهان احقاق حقوق خویش می باشد را محکوم می کند. و از تمامی اقشار جامعه در ایران و همچنین مراجع بین المللی  می خواهد  مانع اعمال ضدبشری آخوندها علیه کارگران شود  وبه حمایت ازاعتصاب و اعتراضات  به حق تمامی کارگران اقدام نمایند.

 

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران

۱۹ مرداد ۱۳۹۹ برابر با  ۰۹اوت ۲۰۲۰

 

 

گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:

دبیر کل سازمان ملل متحد

كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد

گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران

سازمان عفو بين الملل 

سازمان جهانی کار آی.ال. او

 

@hrdai1

telegram me/hrdai

www.hrdai.net

http://hrdai.blogspot.com

hrdairan@gmail.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: