۱۳۹۹ مرداد ۱۱, شنبه

عتراضات گسترده و اعتصاب در صنایع نفت،گاز و پتروشیمی در نقاط مختلف جنوب کشور


بنابه گزارشات رسیده به« فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» اعتراضات گسترده و اعتصاب کارگران شرکت نفت و گاز  و پتروشیمی ایران در مناطق مختلف جنوب کشور

از صبح روز شنبه ۱۱ مرداد ماه ۱۳۹۹ تجمعات اعتراضی و اعتصابات  گسترده  کارگران شرکت نفت و گاز و پتروشیمی  در شهرهای آبادان، کنگان، قشم ،لامرد بدلیل عدم پرداخت حقوق و مزایا و همچنین افزایش حقوق  آغاز شده است.
کارگران پالایشگاه نفت فاز ۲ و پتروشیمی آبادان، پالایشگاه نفت سنگین قشم، پالایشگاه لامرد و فازهای ۲۲ و ۲۴ پارس جنوبی کنگان دست به اعتراضات همزمان در نقاط مختلف کشور زدند.
کارگران صنایع نفت،گاز و پتروشیمی اعلام کردند که تا رسیدن به خواسته های خویش به اعتراضات و اعتصابات ادامه خواهند داد.
بنابه گفته فعالین کارگری قرار است که در روزهای آینده کارگران سایر پالایشگاه های کشور، قسمت حفاری و سایر بخشها  به این اعتراضات و اعتصابات بپیوندند.
کارگران صنایع نفت ،گاز و پتروشیمی و سایر قسمتها در شرایط سخت هوایی که درجه حرارت  بیش از ۵۰ درجه  است مجبور به کار هستند. بعضی از کارگران از جمله در شهر ماهشهر به دلیل گرما زدگی جان باخته اند .
کارگران مجبور هستند همانند برده در این شرایط سخت محیطی و نبود حداقل ایمنی  با حداقل حقوق کار کنند و آن حقوق هم گاها چند ماه به تعویق می افتد.
بنابه گفته فعالین کارگری شاغل در صنایع نفت وگاز و پتروشیمی به تعویق انداختن حقوق سیاستی است که دولت حساب شده  بکار می برد تا کارگران را در این حد مشغول نمایند و مانع مطالبات اصلی آنها شوند مانند شرایط بهتر ایمنی و محیط کار، اضافه حقوق و سایر مزایا.
لازم است که کارمندان، کارگران صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و سایر بخشها به این اعتصابات گسترده بپیوندند تا هم از خواسته های کارگران معترض حمایت کنند و خواسته های خود را برآورده نمایند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،  از خواسته های به حق  کارگران صنایع نفت، گاز و پتروشیمی  حمایت می کند و از تمامی اقشار جامعه در ایران بخصوص از کسبه و بازاریان و سایر صنایع کشور می خواهد  با پیوستن به اعتصابات و اعتراضات از خواسته های به حق تمامی کارگران حمایت کنند.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
۱۱ مرداد ۱۳۹۹ برابر با  ۰۱اوت ۲۰۲۰


@hrdai1
telegram me/hrdai
hrdairan@gmail.com
Tel.:0031620720193
طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: