۱۳۹۹ مرداد ۴, شنبه

شرکت فرزندان کارگران نیشکر هفت در ۴۱ – مین روز اعتصاب و اعتراض والدینشان


بنابه گزارشات رسیده به« فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» کارگران نیشکر هفت تپه به تجمعات اعتراضی و اعتصاب همراه با فرزندانشان در مقابل دفتر نمایندگی مجلس و در سطح شهر شوش ادامه دادند.

روز شنبه ۴ مرداد  ماه تجمع اعتراضی کارگران نیشکر هفت تپه در مقابل دفتر نمایندگی مجلس و راهپیمایی در سطح شهر ادامه یافت. در اعتراضات امروز کودکان کارگران با خواندن دلنوشته های کودکانه  خود شرایط حاد معیشتی خود را بیان کردند. امروز همچنین دختران جوان کارگران در صفوف اول راهپیمایی  به حمایت از خواسته های والدین خویش برخاستند. دختران جوان کارگران با در دست داشتن دست نوشته هایی مانند « فرزند کارگرانیم، کنارشان می مانیم» بر خواسته های حداقلی و به حق والدین خود تاکید داشتند . این کودکان با به تعویق افتادن حقوق والدینشان در شرایط حاد معیشتی قرار گرفته و بطور دائم تحت فشار روحی ناشی از وضعیت بد معیشتی و ترس از دستگیری والدینشان بسر می برند. اعتراضات روزانه کارگران در گرمای طاقت فرسای منطقه صورت می گیرد. 
کارگران نیشکر هفت تپه با ۲ مسئله مهم مواجه هستند :۱ـ عدم پرداخت حقوق چند ماه ۲ـ انهدام تدریجی کارخانه نیشکر هفت تپه با شیوه های مختلف که عوامل رژیم ولی فقیه بکار می برند.
علیرغم گرمای شدید ، شرایط حاد معیشتی ، تهدیدها و یورشهای وحشیانه گاه و بی گاه شکنجه گران وزارت اطلاعات ولی فقیه و سپاه پاسداران تروریست ،کارگران نیشکر هفت تپه بر خواسته های به حق خویش تاکید دارند و تا رسیدن به خواسته های خویش به اعتراضات و اعتصابات گسترده ادامه خواهند داد. 
لذا لازم است که کارگران مراکز صنعتی و دولتی برای رسیدن به حقوق خویش به اعتصابات یکپارچه و گسترده اقدام نمایند . بخصوص کارگران و کارمندان شرکتهای نفت و گاز  ایران که شرایط مشابهی دارند و دسترنج آنها وسیله ای برای سرکوب کارگران و سایر اقشار جامعه شده است. 

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،  از خواسته های به حق  کارگران نیشکر هفت تپه حمایت می کند و از تمامی اقشار جامعه در ایران بخصوص از کارگران و کارمندان شرکت ملی نفت و گاز ایران می خواهد  با پیوستن به اعتصابات و اعتراضات از خواسته های به حق تمامی کارگران حمایت کنند.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
۴ مرداد ۱۳۹۹ برابر با ۲۵ ژولای ۲۰۲۰


@hrdai1
telegram me/hrdai
hrdairan@gmail.com
Tel.:0031620720193
طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: