۱۳۹۹ تیر ۲۱, شنبه

حکم اعدام ۳ زندانی سیاسی از معترضین آبانماه، باید بدون قید و شرط لغو شود


بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران»احکام ضد بشری اعدام سه زندانی سیاسی از معترضین آبان ماه ۹۸ در دیوان عالی کشور مورد تایید قرار گرفته است. 

زندانیان سیاسی امیر حسین مرادی ۲۶ ساله، سعید تمجیدی ۲۸ ساله و محمد رجبی ۲۶ ساله حکم ضدبشری اعدام آنها که توسط  قاضی صلواتی صادر شده بود در دیوان عالی کشور مورد تایید قرار گرفت. آنها به دلیل شرکت در اعتراضات گسترده و سراسری آبانماه ۹۸ محکوم به اعدام شدند .آنها در طی مدت بازداشت خود در بازداشتگاه پلیس امنیت  گیشا و بند های امنیتی زندان اوین  تحت شدیدترین شکنجه های جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشتند. فردی به نام امین  ناصری از بازجویان وزارت اطلاعات و رئیس دادسرای اوین که از شعب وزارت اطلاعات است برای گرفتن اعترافات تلویزیونی آنها را  تحت شکنجه و شرایط غیر انسانی قرار داده بود. آنها از داشتن وکیل انتخابی محروم  و در طی مراحل دادگاه فرمایشی علیرغم اینکه تاکید داشتند که این پرونده سازی غیر واقعی و فاقد اعتبار است اما قاضی صلواتی به صحبت های آنها هیچ توجهی ننمود.

زندانی سیاسی امیر حسین مرادی ۲۸ آبان ماه دستگیر شد و به مدت یک ماه در سلولهای انفرادی بندهای ۲۰۹ و  ۲۴۰  زندان اوین زندانی بود او در طی این مدت تحت شدیدترین شکنجه های جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشت. هدف از این رفتارهای غیر انسانی گرفتن اعتراف زیر شکنجه است. پس از آن این زندانی سیاسی را  به زندان تهران بزرگ منتقل کردند.او از بیماری حاد رنج می برد و نیاز مبرم به درمان دارد. اما بازجویان وزارت اطلاعات بیماری او را به عنوان اهرم فشار علیه وی بکار می برند. 
دو زندانی سیاسی دیگر به نام های سعید تمجیدی و محمد رجبی  پس از اینکه متوجه شدند امیر حسین مرادی دستگیر شده است برای نجات جان خویش به کشور ترکیه پناهنده شدند. اما دولت ترکیه علیرغم اینکه مطلع بود که آنها در معرض خطر جدی حکم اعدام قرار دارند آنها را به ایران بازگرداند و به ماموران ولی فقیه تحویل داد و با این عمل غیر انسانی تمامی قوانین حقوق بشری را نقض کرده است.

زندانیان سیاسی امیر حسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی  در روزهای ۵ و ۶ بهمن ماه ۱۳۹۸ به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب برده شدند و توسط فردی به نام صلواتی بدون داشتن وکیل انتخابی محاکمه شدند. آنها در این دادگاه فرمایشی تاکید نمودند که این اعترافات زیر شکنجهگرفته شده است و هیچکدام را قبول ندارند.
نهایتا صلواتی هر سه را به اعدام و زندان و ضربات شلاق محکوم نمود.
در حال حاضر هر  سه زندانی در زندان تهران بزرگ زندانی می باشند.
وکلای انتخابی این ۳ زندانی سیاسی هنوز اجازه ورود به پرونده موکلین خود را ندارند .

رژیم ولایت فقیه که در بحرانهای مختلف قرار گرفته  و خطر سقوط خود را بطور ملموس حس می کند و علنا به آن اعتراف می کند، برای ایجاد فضای رعب و وحشت اقدام به تایید احکام ضدبشری اعدام زندانیان سیاسی اعتراضات آبان ماه ۹۸نموده است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، تایید حکم اعدام ۳زندانی سیاسی اعتراضات آبان ماه ۹۸ را محکوم می کند واز دبیر کل سازمان ملل متحد، کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگره ویژه حقوق بشر در امور ایران می خواهد برای آزادی بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی در ایران اقدام نماید. 

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
۲۱ تیر ۱۳۹۹ برابر با ۱۱ ژولای ۲۰۲۰

گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:
دبیر کل سازمان ملل متحد
كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران
گزارشگر ویژه اعدام سازمان ملل متحد
سازمان عفو بين الملل 
@hrdai1
telegram me/hrdai
Tel.:0031620720193
طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: