۱۳۹۹ تیر ۲۱, شنبه

زندانی سیاسی پرستو معینی مبتلا به ویروس کرونا بدون درمان در زندان قرچک ورامین


بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» زندانی سیاسی پرستو معینی در زندان مخوف قرچک ورامین به ویروس کرونا مبتلا شده است و بدون رسیدگی پزشکی لازم در زندان به حال خویش رها شده است.

زندانی سیاسی پرستو معینی که در بند ۵ زندان زنان قرچک ورامین زندانی است حدودا  یک هفته است که  به ویروس کرونا مبتلا شده است. زندانبانان زندان قرچک ورامین  بجای انتقال او به بیمارستان وتحت درمان قرار دادن وی او را ۲۰ تیرماه از بند خارج  و به سلولی در طبقه بالای بهداری زندان منتقل کردند. او از حداقل امکانات اولیه انسانی محروم می باشد و در شرایط غیر انسانی قرار دارد و از رسیدگی های اولیه پزشکی محروم می باشد.    

ماموران وزارت اطلاعات ۵ اسفند ماه ۹۸ با یورش، تعدادی از هواداران سازمان مجاهدین خلق ایران را دستگیر و به شکنجه گاه اوین بند ۲۰۹ منتقل نمود.  اسامی زندانیان سیاسی دستگیر شده به قرار زیر است :زندانی سیاسی پرستو معینی و مادرش زهرا صفایی، زندانی سیاسی فروغ تقی پور ۲۵ ساله و مادرش نسیم جباری ۵۸ ساله  است.
زندانیان سیاسی زهرا صفایی ،پرستو معینی و فروغ تقی پور فروردین ۱۳۹۹ از زندان اوین به زندان قرچک ورامین منتقل شدند. زندان قرچک ورامین دارای شرایط غیر انسانی و زندانیان از حداقل حقوق انسانی خویش محروم می باشند.
شکنجه گران وزارت اطلاعات در طی مدت بازداشت این زندانیان سیاسی در بند ۲۰۹ زندان اوین، آنها  را تحت شکنجه های روحی برای گرفتن اعترافات تلویزیونی  قرار دادند.
زندانیان سیاسی پرستو معینی و فروغ تقی پور محبوس در زندان قرچک ورامین  از داشتن وکیل انتخابی خویش محروم می باشند.
زندانی سیاسی زهرا صفایی مادر پرستو معینی  از زندانیان سیاسی دهه ۱۳۶۰ می باشد و وی همچنین در سال ۱۳۸۵ مجددا بازداشت شده بود.پدر خانم صفایی که معروف به حاج صفایی از بازاریان سرشناس و مورد احترام بود که به دلیل هواداری از سازمان مجاهدین خلق ایران در دهه ۱۳۶۰ اعدام شد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، نسبت به خطری که جان زندانی سیاسی پرستو معینی را تهدید می کند و نسبت به سیاستهای غیر انسانی بازجویان وزارت اطلاعات  که هدف حذف فیزیکی زندانیان سیاسی است هشدار می دهد واز دبیر کل سازمان ملل متحد، کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگره ویژه حقوق بشر در امور ایران می خواهد برای آزادی بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی در ایران اقدام نماید. 

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
۲۲ تیر ۱۳۹۹ برابر با ۱۲ ژولای ۲۰۲۰

گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:
دبیر کل سازمان ملل متحد
كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران
گزارشگر ویژه اعدام سازمان ملل متحد
سازمان عفو بين الملل 
@hrdai1
telegram me/hrdai
Tel.:0031620720193
طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: