۱۳۹۹ تیر ۲۲, یکشنبه

زندانی سیاسی افسانه جعفری پناه در شرایط غیر انسانی و قرون وسطایی در زندان قرچک ورامین

بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» زندانی سیاسی افسانه جعفری پناه  از اعتراض کنندگان دی ماه ۱۳۹۶  در زندان مخوف قرچک ورامین در شرایط غیر انسانی و قرون وسطایی نگهداری می شود.

زندانی سیاسی افسانه جعفری پناه  خرداد ماه با یورش وحشیانه ماموران وزارت اطلاعات دستگیر و به شکنجه گاه وزارت اطلاعات در بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل گردید . بازجویان وزارت اطلاعات  ایشان را برای چندین روز در این شکنجه گاه مورد اذیت و آزار و شکنجه روحی قرار دادند.

 

زندانی سیاسی افسانه جعفری پناه  در اعتراضات دی ماه ۱۳۹۶  همراه با فرزندش شرکت  و نسبت به ظلم و ستم ، فقر و بی عدالتی و سرقتهای میلیاردی آخوند خامنه ای ضدبشر و سایر آخوندها اعتراض نمود. او چندین ماه بعد در مهرماه ۱۳۹۷  توسط شکنجه گران وزارت اطلاعات دستگیر شد.
با پرونده سازی توسط بازجویان وزارت اطلاعات پرونده او  به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب که صلواتی مسئول آن است منتقل شد.
فرزند وی نیز با اتهام سازی و پرونده سازی بازجویان مواجه است.

لازم به یادآوری است که در جریان اعتراضات دی ماه ۱۳۹۶ که بیش از ۱۰۰ شهر کشور را فرا گرفت ،ولی فقیه علی خامنه ای بجای پاسخ منطقی دادن به خواسته های بحق مردم ایران، به سپاه  پاسداران خویش دستور شلیک گلوله داد تا مردم معترض را به گلوله ببندند که تعداد بیشماری از معترضین با گلوله پاسداران ولایت فقیه جان خویش را نثار آزادی مردم ایران نمودند ، هزاران نفر دستگیر و به شکنجه گاه های ولی فقیه منتقل شدند و مورد شکنجه های وحشیانه قرار گرفتند، برای آنها پرونده سازی شد ، کسانی که شاغل بودند از محل کار خویش اخراج شدند و همچنان با اعتراض کنندگان با کین و حقد غیر انسانی برخورد می کنند. 

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، زندانی نمودن زندانی سیاسی افسانه جعفری پناه که به خاطر احقاق حقوق خویش اعتراض نموده است  رامحکوم  می کند و خواهان آزادی بدون قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی در ایران است واز دبیر کل سازمان ملل متحد، کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران می خواهد برای آزادی بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی در ایران اقدام عاجل نماید. 

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
۲۲ تیر ۱۳۹۹ برابر با ۱۲ ژولای ۲۰۲۰

گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:
دبیر کل سازمان ملل متحد
كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران
سازمان عفو بين الملل 
@hrdai1
telegram me/hrdai
Tel.:0031620720193
طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: