۱۳۹۹ خرداد ۲۷, سه‌شنبه

خانواده های زندانیان در پی گسترش ویروس کرونا و به خطر افتادن جان عزیزانشان مقابل زندان زاهدان تجمع کردند


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» صدها تن از خانواده های زندانیان در مقابل زندان مرکزی زاهدان تجمع کردند و خواهان آزادی عزیزان خویش از زندان شدند.

طی روزهای یکشنبه و دوشنبه ۲۵ و ۲۶ خردادماه ۱۳۹۹ نزدیگ به ۲۰۰ نفر از خانواده های زندانیان مقابل زندان مرکزی زاهدان دست به تجمع زدند و برای نجات جان عزیزان خویش که در معرض خطر جدی جانباختن  در اثر ویروس کرونا هستند دست به تجمع زدند و  خواستارآزادی تمامی زندانیان در این زندان شدند. 

از طرفی دیگر مدتهاست که خانواده ها با عزیزانشان در زندان ملاقات نداشته اند و تنها با  تماس تلفنی محدود از وضعیت آنها مطلع می شوند. پس از اینکه زندانیان به خانواده هایشان اطلاع دادند که ویروس کرونا بطور گسترده در زندان شیوع یافته است خانواده ها سخت نگران شده اند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، از خواسته  به حق خانواده های زندانیان حمایت می کند و برای پیشگیری از فاجعه در زندانها خواهان آزادی تمامی زندانیان در ایران است و از سازمان بهداشت جهانی ، دبیر کل سازمان ملل متحد، کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران خواستار دخالت برای آزادی تمامی زندانیان بخصوص زندانیان سیاسی در ایران است.  


فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۷ خرداد ۱۳۹۹ برابر با ۱۶ ژوئن ۲۰۲۰


گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:
دبیر کل سازمان ملل متحد
سازمان بهداشت جهانی
كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران
سازمان عفو بين الملل 
telegram me/hrdai
Tel.:0031620720193
طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: