۱۳۹۶ دی ۱۲, سه‌شنبه

ادامه فشارها و شکنجه های غیر انسانی علیه زندانیان سیاسی هموطن بلوچ در زندان زاهدان


بنا به گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فشارها و شکنجه های غیر انسانی بر هموطنان بلوچ در زندان مرکزی و اداره اطلاعات زاهدان بلاوقفه ادامه دارد.

زندانی سیاسی هموطن بلوچ ولی محمد بلوچ تقریبا ۴۴ ساله که به حکم غیر انسانی اعدام محکوم شده است و نزدیک به یکسال است که در زندان مرکزی زاهدان زندانی است به دلیل اعتراض به کمبود امکانات و نبودن آب گرم در سرمای زمستان  و رفتارهای غیر انسانی و وحشیانه زندانبانان ولی فقیه با زندانیان سیاسی و عادی بدستو رئیس زندان مرکزی زاهدان به مکان نامعلومی منتقل شده است.

همزمان زندانی سیاسی محمد علی آذرکه توسط بازجویان وزارت اطلاعات به منظور وادار کردن او به اعتراف تلویزیونی علیه خود و پرونده سازی جدید به اداره اطلاعات زاهدان منتقل شده بود مجددا به زندان مرکزی زاهدان بازگردانده شد. این زندانی سیاسی در طی ۲ هفته زندانی بودن در سلولهای انفرادی اداره اطلاعات زاهدان تحت وحشیانه ترین و غیر انسانی ترین شکنجه های جسمی از قبیل آویزان کردن، لخت کردن وی و مورد ضرب و شتم وحشیانه قرار داد او از زمان انتقال به زندان زاهدان از تماس تلفنی و ملاقات با خانواده اش محروم است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ادامه یافتن  فشارها بر زندانیان سیاسی و شکنجه های وحشیانه و غیر انسانی آنها بمنظور اعتراف علیه خود توسط بازجویان و زندانبانان ولی فقیه آخوند علی خامنه ای را به شدت محکوم می کند و کمیسر عالی حقوق بشر، گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران، دبیر کل سلزمان ملل متحد و سایر مراجع بین المملی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیک ولی فقیه آخوند علی خامنه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد بمنظور پایان دادن به تمامی بازداشتها، کشتارها و سرکوب و شکنجه در ایران توسط آخوند علی خامنه ای در ایران است.


فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۲ دیماه۱۳۹۶ برابر با ۲ ژانویه ۲۰۱۸

گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:
دبیر کل سازمان ملل متحد
كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران
سازمان عفو بين الملل
telegram me/hrdai
Tel.:0031620720193

طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: