۱۳۹۶ دی ۱۷, یکشنبه

قتل یک زندانی عقیدتی اهل سنت در زندان گوهردشت کرج توسط عوامل زندانبان ولی فقیه



بنا به گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » یکی از هموطنان اهل سنت در زندان گوهردشت کرج توسط عوامل زندانبان ولی فقیه به قتل رسید.
زندانی عقیدتی  اهل سنت حمزه درویش ۲۳ ساله   که به خاطر اعتقادات مذهبی اهل تسنن بودن  توسط قضات ولی فقیه به ۱۵ سال زندان محکوم شده بود او در سالن ۲۱ بند ۷  زندان گوهردشت کرج زندانی بود.
 بازجویان وزارت اطلاعات و زندانبان ولی فقیه با تحریک عوامل خویش به سالن زندانیان عقیدتی اهل سنت  یورش  بردند و در اثر این حمله وحشیانه یکی از زندانیان عقیدتی اهل سنت به شهادت رسید و تعداد دیگری  از آنها مصدوم و مجروح شدند.

در طی روزهای گذشته بارها عوامل ماموران اطلاعات و زندانبان که توسط غلامرضا ضیائی سرپرست ومدیر زندان گوهردشت کرج فرماندهی می شود به زندانیان عقیدتی اهل سنت در سالن ۲۱ بند ۷ زندان گوهردشت کرج  یورش بردند و آنها را مورد ضرب و شتم وحشیانه قرار دادند.
غلامرضا ضیائی از جنایتکاران علیه بشریت می باشد که در زندان گوهردشت کرج مشغول شکنجه، قتل و اعدام زندانیان عقیدتی و عادی می باشد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، قتل جنایتکاران یکی از هموطنان اهل سنت در زندان گوهردشت کرج را محکوم می کند و خواهان اقدامات عاجل بین المللی برای پایان دادن به اعدام ، قتل و شکنجه زندانیان در ایران است.


فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۷ دیماه۱۳۹۶ برابر با ۷ ژانویه ۲۰۱۸

گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:
دبیر کل سازمان ملل متحد
كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران
سازمان عفو بين الملل
telegram me/hrdai
Tel.:0031620720193

طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: