۱۳۹۶ دی ۱۳, چهارشنبه

علیرغم تهدیدات بازجویان وزارت اطلاعات زندانیان سیاسی همچنان از گرفتن غذا خوداری می کنند


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج  در اعتراض به فشارها و اذیت و آذارها،  بیش از یک هفته است که از گرفتن غذای زندان خوداری می کنند .
زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج ماه ها است که در یک سالن ایزوله  قرار دارند و از فشارهای غیر انسانی و طاقت فرسایی رنج می بردند در اعتراض به این شرایط غیر قابل تحمل از هفته گذشته از گرفتن غذای زندان خوداری می کنند اما بازجویان وزارت اطلاعات علیرغم فشارهای موجود در یک اقدام ضدبشری زندانیان سیاسی را تهدید می کند که در صورت ادامه یافتن اعتراضات، آنها را به تبعید و یا  انتقال به بندهای زندانیان عادی و شرور می کند.
فشارها ، اذیت و آذارها و تهدیدات توسط سرپرست موقت زندان  فردی به نام غلامرضا ضیائی به اجرا در می آید . غلامرضا ضیائی جنایتکار علیه بشریت خود اعتراف می کند و می گوید به توصیه بازجویان وزارت اطلاعات و دادستانی اقدام به این اعمال غیر انسانی می کند.
از طرفی دیگر تنها منبع موجود در زندان برای خرید وسایل اولیه زندانیان  فروشگاه زندان که کالاهای آن معمولا تاریخ گذشته و چندین برابر قیمت معمول  به زندانیان فروخته  می شود .بازجویان وزارت اطلاعات برای تحت فشار قرار دادن زندانیان سیاسی عملا مانع آوردن کالاهای مورد نیاز زندانیان سیاسی می شود.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، تهدید و اذیت و آذار زندانیان سیاسی توسط بازجویات وزارت اطلاعات ولی فقیه آخوند علی خامنه ای را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر، گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدام فوری و عملی به منظور پایان دادن به سرکوب و شکنجه زندانیان بی دفاع توسط رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۴ دیماه۱۳۹۶ برابر با ۳ ژانویه ۲۰۱۸

گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:
دبیر کل سازمان ملل متحد
كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران
سازمان عفو بين الملل
telegram me/hrdai
Tel.:0031620720193

طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: