۱۳۹۵ بهمن ۴, دوشنبه

رژیم ضدبشری و قرون وسطایی ولی فقیه ۲ زندانی را در زندان ارومیه به دار آویخت


بنا به گزارش ارسالی  به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » صبح روز دوشنبه  حداقل ۲ زندانی از زندان ارومیه توسط زندانبان ولی فقیه اعدام شدند
روز دوشنبه ۴ بهمن ماه  ۲ زندانی از بندهای مختلف زندان ارومیه در محوطه این زندان اعدام شدند آنها روز گذشته جهت اجرای احکام قرون وسطایی اعدام به سلولهای انفرادی منتقل شده بودند .سنین این زندانیان۳۶ و ۳۸ ساله بود. اسامی آنها به قرار زیر می باشد:
۱ـ عثمان قویطاسی ۳۶ ساله از ساکنین شهر بوکان
۲ـ حامد حمد الهی  حدودا ۳۸ از ساکنین شهرستان خوی
زندانی یعقوب میرزا زاده از ساکنین شهرستان میاندوآب به بند بازگردانده شد . یکی از شیوه های ضدبشری دادگاه های ولی فقیه این  است که زندانی را گاها چندین بار به پای چوبه دار می برند  و در آخرین لحظات به بند خویش بازگردانده می شود که در اثر دیدن این صحنه ها زندانی دچار ناراحتی روحی مزمن می شوند .
 اعدامهای جمعی لاینقطع در زندانهای مختلف رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای ادامه دارد و اکثر این اعدام ها مخفیانه صورت می گیرد و هدف از آن ایجاد فضای رعب و وحشت در جامعه ای که حقوق اولیه آن سلب شده است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، اعدام جمعی زندانیان در زندان ارومیه را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و خواهان دخالت دبیر کل سازمان ملل متحد، کمیسر عالی حقوق بشر، گزارشگر ویژه و سایر مراجع بین المللی برای متوقف کردن اعدام در ایران و ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای و سایر آخوندهای همدست وی به شورای امنیت سازمان ملل متحد است.
                                                                فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران
۰۴۳ بهمن ٩٥ برابر با ۲۳  ژانویه  ٢٠١۷

گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:
كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان  سازمان ملل متحد در امور ایران
سازمان عفو بين الملل
telegram me/hrdai
Tel.:0031620720193


طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: