۱۳۹۵ دی ۲۳, پنجشنبه

انتقال زندانی سیاسی عمادالدین ملازهی به سلولهای انفرادی با دست بند و پابند


بنابه گزارش ارسالی به  « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» زندانی سیاسی عمادالدین ملازهی بدستور دادستان سراوان با دست بند و پابند به سلولهای انفرادی زندان سراوان منتقل کردند.
حدودا ۵ روز پیش فردی به نام  مهدی حاج محمدی دادستان سراوان به زندان سراوان مراجعه نمود و با زندانی سیاسی عمادالدین ملازهی ملاقات می کند و با برخوردهای وحشیانه و تهدید آمیز وی را  موردخطاب قرار داد. زندانی سیاسی عماد الدین ملازهی نسبت به برخوردهای وحشیانه و غیر انسانی وی اعتراض نمود و به او گفت: شما دوست من را کشتید ،من را بی دلیل به زندان انداحته اید و از ملاقات و تماس با خانواده ام محروم نمودید و بلاتکلیف در زندان نگه داشته اید .
مهدی حاج محمدی بجای رسیدگی به وضعیت  این زندانی سیاسی به تهدیدها و برخوردهای غیر انسانی خویش شدت بخشید و دستور داد که زندانی سیاسی عماد الدین ملازهی را با دست بند و پابند به سلولهای انفرادی منتقل کنند .
 زندانی سیاسی عماد الدین ملازهی با یورش مامورین اطلاعات سپاه پاسداران در اول آذر ماه ۱۳۹۵ دستگیر و ابتدا به اداره اطلاعات سراوان و سپس به اداره اطلاعات زاهدان منتقل گردید . او در اداره اطلاعات زاهدان تحت شدیدترین شکنجه های جسمی و روحی قرار گرفت تا او را وادار به گرفتن اعترافات دروغین علیه خودش  برای پرونده سازی و به منظور صدور احکام سنگین نمایند .
زندانی سیاسی عماد الدین ملازهی پیش از این  چندین سال در زندان زاهدان بصورت بلاتکلیف بسر برد و سپس آزاد گردید او به مدت ۱۵ ماه در سلولهای انفرادی اداره اطلاعات زاهدان زندانی بود.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، دستگیری، شکنجه جسمی و روحی برای گرفتن اعترافات دروغین و پرونده سازی و همچنین با دست بند و پابند انتقال وی به سلول انفرادی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به شکنجه و اعدام زندانیان سیاسی در ایران است .
فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران
۲۴ دی٩٥ برابر با ۱۴ نوامبر ٢٠١۷
گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:
كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ويژه سازمان ملل متحد
سازمان عفو بين الملل
Tel.:0031620720193


طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: