۱۳۹۵ شهریور ۲۲, دوشنبه

تشدید فشارها و اذیت و آزار زندانیان سیاسی زندان مرکزی زاهدان


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » تشدید فشارها و اذیت و آزارها  علیه زندانیان سیاسی  زندان مرکزی زاهدان.
بند ۳ زندان مرکزی زاهدان  یکی از بندهایی است که اکثر زندانیان سیاسی در آن جای داده شده اند. در این بند چندین برابر ظرفیت، زندانی در آن نگهداری می شود اکثر زندانیان این بند  کف خواب هستند و  زندانیان سیاسی در کنار زندانیان عادی و خطرناک نگهداری می شوند. شرایط  و وضعیت این بند به حدی  غیر انسانی است که زندانیان بندهای دیگر را به عنوان تبعید به این بند منتقل می کنند  که به بند تبعیدیها معروف می باشد .
این بند دارای  ۱۱ سلول است که تمام  سلولهای آن مملو از زندانی است .سرویسهای بهداشتی آن فرسوده و غیر قابل استفاده است و زندانیان سیاسی و عادی برای استفاده ازسرویسهای بهداشتی باید مدت طولانی  را در صف بگذرانند. علاوه بر فرسودگی و و غیر قابل استفاده بودن حمام های بند ،در طی ساعتهای روز آب حمام سرد می باشد و زندانیان به دلیل سرد بودن آب نمی توانند استحمام کنند .  بخصوص زندانیانی که بیمار و یا مسن هستند .
از طرفی دیگر وضعیت غذای زندان بطورعام وبخصوص بند ۳ به حدی بد می باشد که زندانیان قادر به خوردن آن نیستند. نانی که به زندانیان داده می شود خمیر است و سایر وعده های غذا از لحاظ کمی و کیفی آنچنان پایین است که زندانیان پس از گرفتن غذا گاها آن را به سطل زباله می ریزند .

وضعیت بهداشتی زندان فاجعه بار است. جیره شامپو و سایر مواد بهداشتی  را قطع کرده اند . زندانیان سیاسی از درمان و دارو محروم می باشند ، بخصوص زندانیان سیاسی که نیاز به بستری شدن در بیمارستانهای خارج زندان را  دارند از بستری و درمان کردن انها توسط بازجویان وزارت اطلاعات ممانعت بعمل می آید.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، تشدید فشارها و اذیت و آزار زندانیان سیاسی و سایر زندانیان را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی برای پایان دادن به سرکوب خونین زندانیان سیاسی در ایران خواهان ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای و سایر آخوندهای همدست وی به شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران
۲۳ شهریور٩٥ برابر با ۱۲ سپتامبر ٢٠١٦

گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:
كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ويژه سازمان ملل متحد
سازمان عفو بين الملل
Tel.:0031620720193

طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزاشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران با ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: