۱۳۹۵ مهر ۸, پنجشنبه

زندانبانان ولی فقیه باعدم درمان یک زندانی در زندان مرکزی زاهدان وی را در آستانه مرگ قرار داده اند


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » یک زندانی بی دفاع که از بیماری حاد رنج می برد بیش از ۶ ماه است که بدون درمان به حال خود رها شده بود روز گذشته به حالت اغما فرو رفت و به بهداری زندان منتقل گردید.
روز چهارشنبه ۷ مهر ماه زندانی عصمت الله گرکیج ۵۰ ساله که ۶ سال است در زندان مرکزی زاهدان زندانی می باشد به دلیل عدم درمان و  به وخامت گراییدن وضعیت  جسمی وی را در  حالت غما  به بهداری زندان منتقل کردند. علیرغ اینکه قبلا بهداری اعلام کرده بود که قادر به درمان وی نیست و او می بایست در یکی از بیمارستانهای خارج از زندان بستری و مداوا شود. او از چند روز پیش هر غذای که می خورد با حالت تهوع دفاع میکرد و شرایط او به حدی وخیم بود که قادر به راه رفتن و غذا خوردن نبود. یش از این بهداری زندان اعلام کرده بود که این زندانی مبتلا به بیماری هپاتیت است. بر اثر فشارهای  زندانیان او را به خارج از زندان منتقل کردند و فقط به انجام چند آزمایش روی وی بدون اعلام نتیجه آن   اکتفا نمودند و بدون دارو و درمان به زندان بازگردانده شد.
این زندانی بیش از ۶ ماه است که از بیماریش رنج می برد و بدلیل عدم درمان رفته رفته وضعیت جسمی اش به وخامت گرایید.
چند روز پیش بابایی رئیس سازمان زندانهای استان سیستان و بلوچستان برای بازدید به صورت اتفاقی وارد سلول این زندانی شد و شاهد وضعیت وخیم جسمی این زندانی بود . بابای به وی گفت : برای اینکه در بیرون از زندان با هزینه خانواده ات درمان شوی به خانواده ات بگو که سندی را برای وثیقه تامین نمایند . خانواده وی به محمد مرزیه دادستان زاهدان از تقاضا کنندگان حکم اعدام و حضور شخصی در لحظه اجرای احکام ضدبشری اعدام مراجعه نمودند . او به خانواده این زندانی گفت: یک سند ۳۰۰ میلیونی تهیه کنید تا ترتیب آزادی و انتقال او را به بیمارستان بدهد . این خانواده که از اقشار فقیر جامعه می باشد با تلاشهای مستمر پس از چندین روز توانست سند وثیقه را تهیه نماید اما هنگام مراجعه به محمد مرزیه از جنایتکاران علیه بشریت به آنها گفت: نه دیگه وثیقه منتفی شده است . این زندانی با دردهای طاقت فرسا در زندان بدون درمان به حال خود رها شده است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،عدم درمان زندانیان بیمار که مرگ تدریجی را به آنها تحمیل می کند و آنها را زجر کش می نمایند  را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای و آخوندهای همدست وی به شورای امنیت سازمان ملل متحد است .

فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران
۸ مهر٩٥ برابر با ۲۹ سپتامبر ٢٠١٦

گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:
كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ويژه سازمان ملل متحد
سازمان عفو بين الملل
Tel.:0031620720193

طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزاشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: